Gravidbelte i bil

Noen ganger, når jeg gidder :-o første svangerskap var jeg en veldig flittig bruker!

Har vurdert det, men ikke kommet så langt at jeg har skaffet meg ett enda.

Fikk låne et av ei venninne sist, og brukt det ganske så flittig. Men foreløpig har jeg kun tenkt på det et par ganger. Usikker på om jeg skal investere i det eller ei..

Lånte av min svigerinne sist. Vet ikke hva jeg skal denne gangen. Skal høre med jordmor og hva hun syns. Den greia er så tungvin. :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Rydda i kjelleren i går og fant det igjen (snart 4år siden sist jeg så det).. Har vurdert å begynne og bruke det igjen, men som Cosacita skriver så er det lissom et slit med det beltet... Men må vel snart.. ;-)

Jeg bruker det. Synes det er behagelig at den holder belte fast, ellers så synes jeg belte sklir fort oppover og det synes jeg ikke er behagelig på magen nå!

Nope, gjør ikke det. Men blir beltet ubehagelig på magen etterhvert så må jeg nok vurdere d. Brukte d ikke i de forrige svangerskapene :-)

Det er for sikkerhet også. Ikke alltid beltet holder seg nede på hoftebenet. Hvis beltet sklir oppover og ligger over livmor/mage så kan dette føre til skade på foster ved ett sammenstøt osv. På lik linje som å bli slått i magen. Jeg kommer til å benytte meg av det, da jeg har vært vitne til at det har gått galt hos en venninne :(

Har lånt vekk mitt til en venninne. Men hun har termin om ca 5 uker så da får jeg det nok igjen :-) og kommer da til å bruke det :-)

Jeg trodde det var for sikkerheten jeg, men når jeg søkte om det så var det kun for å gjøre det mer behagelig.. Så derfor har ikke jeg sett no grunn til å bruke det:)
Det er nettopp derfor man skal ha det! Pga sikkerheten! Hvis du skal være så uheldig å kræsje så vil ikke belte presse magen din slik at det skader babyen din. Så magen din og bebisen vil være trygge! Absolutt verdt å skaffe seg! Man kan aldri vite og man bør ikke ta noen sjanser!

Jeg brukte ikke d med de 2 andre, og kommer nok ikke til å gjøre det nå heller :)

Synes det er tidlig enda.. får se når magen begynner å bli større.. og om jordmora mener dette er viktig..

Står på tryggtrafikk at det er for å gjøre det behagelig.. Prøver ikke å være vanskelig.. Jeg bare spør om det jeg leser..
Det står at gravide må passe på at belte er godt plassert under magen, og det er vanskelig å få til uten et gravidbelte syns jeg! Så gravidbelte hjelper å holde det under magen! Meget smart! Har lest om flere som har vært heldige på grunn av bruken av dette belte! :) så jeg bruker det, tar ingen sjanser ;)

Brukte det hele tiden, ca fra uke 8, med første mann. Denne gangen begynte jeg å bruke det fra ca uke 11 (fant det ikke før). Er litt mer slurven med å bruke det denne gangen:-/ men prøver absolutt å bruke det på vær biltur. Viktig å sikkre seg selv og babyen i bil:)

Back
Topp