Gravidbelte i bil?

Sist brukte eg d fra eg var sånn 5 mndr på vei, men kun på lange bilturer for ellers syns eg bare d var stress :P

babyjente 27 Juli ♡

Jeg mener jeg begynte mye tidligere.... Får Google litt;)

Når jeg føler behov for det. :)

Jeg har starta nå(uke 6) men kun fordi jeg ble veldig stresset etter en bråbrems i høy fart .. Litt stress ja, men heller det enn at det skal skje no:) har kjøpt besafe å på den står det fra første trimester:)

<3 venter et vinterbarn <3

Har aldri brukt d så tror nok ikke jeg kommer til å gjøre d nå heller

Synes det er skummelt med belte over skambeinet, hørt om at man kan bokstavelig talt knuse bekkenet ved å ha belte over skambeinet. Tenker da heller å ta sjansen enn å risikere morsrollen min.

Bilbelte skal strammes over hoftene uansett og da er barnet trygt fra beltet :)

Foresten så har ikke gravidbelte mer sikkerhet enn vanlig belte: http://www.tv2.no/a/3295985

Last edited:
Jeg anbefaler dere å begynne med det med en gang dere vet dere er gravid. Blir det bråstopp eller kollisjon, presser beltet der baby er og ting kan bli kritisk.

Jeg brukte fra uke 8 eller noe sånn sist. Denne gangen har jeg lånt det bort, og kommer til å bruke det fra når er langt nok til å si at jeg er gravid og må ha det tilbake men enn så lenge er lillegull godt gjemt nedi bekkene og ganske så beskyttet

❤️Desembergull 2014❤️ ❤️Lykkelita 2012 ❤️

Jeg anbefaler dere å begynne med det med en gang dere vet dere er gravid. Blir det bråstopp eller kollisjon, presser beltet der baby er og ting kan bli kritisk.
Beboeren er godt beskyttet det den ligger nå, og dersom du bruker bilbeltet riktig kan du ikke skaden den lille. Hoftene vil ta all støyten :)

Jeg bruker det nå, begynte når jeg var 8 uker ! :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Jeg vet ikke om jeg skal ha sånt eller ikke. Eneste grunnen da blir hvertfall av komfort. Siden det ikke bedrer noe sikkerhet .

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Jeg brukte det ikke sist. Så får se hva jeg gjør.. :P

Gravid med lillebrøster som kommer i desember/januar <3

Hadde ikke sånt belte sist, og skal ikke ha denne gangen heller ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kommer til å finne det frem etter jeg har vært på tidlig ul og forhåpentligvis sett at alt er bra. Så begynner vel rundt uke 10.

Har ikke brukt det på de forje to, å blir nok ikke å kjøpe det denne gangen heller.

Brukte det ikke sist og kommer ikke til å bruke det nå heller. Det gjør kanskje kjøringen mer behagelig for enkelte, men ikke tryggere. Hadde ikke noe problem å klare meg uten=)

Brukte det ikke sist og kommer ikke til å bruke det nå heller. Det gjør kanskje kjøringen mer behagelig for enkelte, men ikke tryggere. Hadde ikke noe problem å klare meg uten=)
Jeg vet ikke hvorfor alle sier det ikke bedrer sikkerheten, kommer vel gjerne an på biltypen/kroppen også. :p I vår bil legger selen seg alltid tvers over magen, jeg får den ikke til å ligge på hoftene, men ved hjelp av gravidbelte går det. Så jeg vurderer det slik at jo, det er sikrere for meg :)

Jeg vet ikke hvorfor alle sier det ikke bedrer sikkerheten, kommer vel gjerne an på biltypen/kroppen også. :p I vår bil legger selen seg alltid tvers over magen, jeg får den ikke til å ligge på hoftene, men ved hjelp av gravidbelte går det. Så jeg vurderer det slik at jo, det er sikrere for meg :)

Hvis den legger seg over magen når det er strammet til så er jo ikke det trygt for noen, gravide eller ei :o

Back
Topp