Gravidbelte i bil

Jeg har brukt det siden omtrent uke 8... Så lenge det ikke skader, så så jeg ikke noe grunn til å ikke bruke det.
For et par uker siden måtte vi bråbremse i en rundkjøring fordi en bil som skulle inn i rundkjøringen bare kjørte som den følte for (istedenfor å se seg til venstre og se at vi kom). Da var jeg innmari glad for at jeg hadde gravidbeltet, for jeg er ganske sikker på at det hadde vært vondt på magen hvis ikke. Fikk litt vondt i "bikinilinjen", der beltet går, men magen gikk klar. Etter det så har jeg brukt beltet til og med på de "bittesmå" turene jeg ikke brukte det på før.
Så ja, jeg bruker det, og er glad for at jeg har det. Vel verdt de 199,- jeg betalte!

Eg har og brukt det sidan ca veke 8, som førstegangsmor er eg litt ekstra paranoid :)

Vært på siden uke 7/8 :D

Jeg bruker det.. men kjøpte det når jeg var 15 uker på vei eller noe :) Veldig behagelig å ha på!

Jeg bruker det ikke og har ikke tenkt å bruke det :) har hørt forskjellige historier, siste var at gravidbelte ikke har noen hensikt :) så lenge du tar bekte under magen så skal det gå greit, men vet ikke hva som er sant da :)

Jeg hørte på radioen for ei stund siden at studier (usikker, men lurer på om det var Naf - kan sikkert googles) viste at gravidbelte ikke hadde noen gevinst. Hadde jeg hatt et hadde jeg sikkert likevel brukt det, men gidder ikke kjøpe nå..

Jeg bruker det og har brukt det i alle tre graviditeter. Men jeg syns det mer er behagelig også, klarer ikke noe som strammer mot magen denne gangen. Det er jo en lidelse å gå med truse, hahaha...

Bruker det for komforten sin del, for studier viser at det egentlig ikke har noen hensikt sånn egentlig.

Jeg syntes det er mer behagelig med belteputa.
Brukt det den siste måneden eller noe.

Termin 1.februar 2014

Har i bilen men er dårlig på å bruke det særlig på korte turer .. Blir vell flinkere når magen blitt større :-) er nå 18 uker ..

Jeg har... Men bruker sjeldent. Brukte det hele tida da jeg var gravid i 2010. Men kommer nok til å bruke det mer jeg får større mage.

Brukte det under første sv.skap innimellom, men solgte det etterpå. Brukte ikke det andre gang og har ikke nå heller.

Det varierer nok fra bil til bil hvor stram selen er over magen. Jeg bruker gravidselen hver gang jeg kjører pga det kjennes bedre å slippe å ha selen stramt over magen. Kjøpte den for noen uker siden, er 19 uker i morgen.

Back
Topp