Gravid?

N

NIH

Guest
Hadde mensen 16 januar i 4 dager.. di to siste gangene har syklusen vært 24 dager og før det 27..hadde samleie 21, 22 , 28,29, og 30… har den siste uken følt meg «tung» i magen og er skikkelig oppblåst.. skal jo i følge kalenderen ikke ha mensen før 13 feb.. ser andre har skrevet di er 3+ osv.. det er vel altfor tidlig for meg å teste nå ?

Hadde mensen 16 januar i 4 dager.. di to siste gangene har syklusen vært 24 dager og før det 27..hadde samleie 21, 22 , 28,29, og 30… har den siste uken følt meg «tung» i magen og er skikkelig oppblåst.. skal jo i følge kalenderen ikke ha mensen før 13 feb.. ser andre har skrevet di er 3+ osv.. det er vel altfor tidlig for meg å teste nå ?
Er nok litt tidlig ja. Det kan være symptomer på eggløsning :)

Men vet at jeg hadde eggløsning i helgen, kjendte det fredag, og lørdagen.. men ja er nok bare innbilling, kroppen har jo en merkerelig måte å reagere på. Bare så noen skrev at di var 3+3 osv.. er sykt tissa trengt hele tiden i tilegg

Når man regner 3+3 er det nesten når man skal ha mensen, dvs for din del ville det ha betydd rundt 12.februar. Hadde du eggløsning i helgen er du ca 2+3/4 og altfor tidlig å vite om du er gravid, et egg har sannsynligvis ikke festet seg så tidlig en gang. MEN når det er sagt, er det jo de som kan "føle" på seg at de er gravide før det er mulig å teste seg frem til et svar. Hadde du eggløsning på lørdag sikkert, kan du jo telle hvor mange dpo du er og teste etter hvert når du er såpass mange dpo at sjansen for et sikkert svar på test er større :-)

Men vet at jeg hadde eggløsning i helgen, kjendte det fredag, og lørdagen.. men ja er nok bare innbilling, kroppen har jo en merkerelig måte å reagere på. Bare så noen skrev at di var 3+3 osv.. er sykt tissa trengt hele tiden i tilegg
3+3 er 10dpo og ti dager etter el kan man få positiv test :)

I følge min app» så skulle jeg ha eggløsning 30 januar. Føltes sånn den helgen, skjønner det er tidlig å vite nå.. bare føler meg tung nedentil men kan jo å være forsinket eggløsning. Går bare snøre seg med tolmodighet.. stkluslengden var hvertfall 24 di to siste gangene, å før det har det pleid å vært 27

I følge min app» så skulle jeg ha eggløsning 30 januar. Føltes sånn den helgen, skjønner det er tidlig å vite nå.. bare føler meg tung nedentil men kan jo å være forsinket eggløsning. Går bare snøre seg med tolmodighet.. stkluslengden var hvertfall 24 di to siste gangene, å før det har det pleid å vært 27
Hvis du hadde el for 2 dager siden kan du ikke kjenne noen gravid symptomer nei. Et evt befruktet egg fester seg ca 1 uke etter eggløsning og enda tar det noen dager før man produserer nok hcg til at man kan se det på en test. 2 dpo er ingen gravide uansett :)

Neida, ikke sagt jeg er 3+3 bare leste noen skrev di var det. Om jeg er gravid viser den 2+6. altså sier ikke at jeg er det, har bare følt meg «full» i magen denne uken :p har barn fra før, så kjenner litt følelsen. Men syntes det var så veldig tidlig. Sikkert bare innbilling ;) hadde mens 16 ja.. å å følge app skal jeg ha 13 feb.. den har pleid å stemme, men di siste gangene har jeg fått den tre dager før osv

Neida, ikke sagt jeg er 3+3 bare leste noen skrev di var det. Om jeg er gravid viser den 2+6. altså sier ikke at jeg er det, har bare følt meg «full» i magen denne uken :p har barn fra før, så kjenner litt følelsen. Men syntes det var så veldig tidlig. Sikkert bare innbilling ;) hadde mens 16 ja.. å å følge app skal jeg ha ny mens 13 feb om jeg ikke er gravid

Skjønner egentlig ikke spørsmålet ditt. Du svarer jo på det selv. Selv om andre er 3+3 betyr det ikke at du nødvendigvis er det. Dersom eggløsning var i helgen er det alt for tidlig å teste nå. Anbefaler EL tester så du kan være mer sikker på når du har EL og ikke❤️

Man skal ikke kunne kjenne noe… men jeg visste jeg var gravid fra 3dpo både denne gangen og sist jeg var gravid :hilarious:

Du kan være en av de som kjenner at egget fester seg :) Jeg er veldig sensitiv og kjenner det meste av prosesser i kroppen!

Masse lykke til, gravid eller ei:Heartred

Ja.. EL er vel alltid 14 dager før mens?
Har lest at:
Mensen er 14 dager etter EL, men hvor mange dager det er fra mens til EL kan varriere mtp. hvor lang syklus en har. :)
Det stemmer ikke. Lutealfasen varierer fra person til person. Noen har 8 andre har 20 dager lutealfase. I gjennomsnitt blant alle menstruerende personer er det 14 dager lutealfase, men feks jeg har 10 dager.
Dagene fra første menstruasjonsdag til EL kan variere i din syklus, men antall dager fra EL til neste menstruasjon (lutealfasen) konstant hver syklus (+/- 1-2 dager) :)

Det stemmer ikke. Lutealfasen varierer fra person til person. Noen har 8 andre har 20 dager lutealfase. I gjennomsnitt blant alle menstruerende personer er det 14 dager lutealfase, men feks jeg har 10 dager.
Dagene fra første menstruasjonsdag til EL kan variere i din syklus, men antall dager fra EL til neste menstruasjon (lutealfasen) konstant hver syklus (+/- 1-2 dager) :)
Jepp! Ca. 16 dager her, og folikkelfasen min pleide å variere med 3 dager. EL på CD 10-13, så sykluser på 26-29 dager

Var jo det jeg også skreiv.. Fra EL til mens er det 14 dager, og fra mens til EL kan variere.

Back
Topp