Gravid??

Fikk du ikke den siste "pillemensen" altså?

Det er jo litt rart... for ja. Når du slutter med p-piller så vet jo ikke kroppen før etter en uke at du ikke har tenktå begynne på nytt... og den pleier jo alltid gi den siste "pillemensen" selv om en "ekte mens" lar vente på seg...

Hadde forøvrig fine, stabile sykluser i vår jeg. (sluttet med p-piller i mars) Hadde en syklus på 33 dager, og en på 32. Men utn EL da.. Men stabil lengde i alle fall. Deretter... ja så har det variert.... mye. Hele sommeren var en lang syklus. Og den eneste syklusen MED eggløsning jeg har hatt var 60 dager lang, el dag 46. Men mine sykluser uten el er stort sett rundt en måned lange. Bortsett da altså fra "sommersyklusen min", som varte ca 3 måender.

Forvirrende greier, dette her...

Greit å ta en test om du ikke får mensen ja, det er jo teoretisk mulig du be gravid mens du enda gikk på pillen, og derfor ikke fikk den siste pilleblødningen...

hmmm... er det mulig å få mensen uten å ha hatt eggløsning da (da mener jeg utenom pillemensen da)
grunnen til at man får mensen er jo for å "skylle" ut det ubefruktede egget.
Det lærte iallefall vi på skolen... hmmm....

Jada. Eller... nei.

Altså, det er ikke MENS. Men det er en blødning. Som oppfører seg som mens, eller oppleves litt annerledes. Men det "tømmer livmora". Uten at der har vært EL. Det kan skje det. Selv helt friske kvinner som det slett ikke feiler noe har somregel en syklus i året uten el. Uten at de vet om det. Og uten at det er noe problem. Det blir litt mer frustrerende når man har en syklus MED eggløsning i løpet av et år....

Mye vi lærte på skolen som ikke stemmer i denne sammenheng. Jeg kunne SKUTT den som bestemte seg for å lære oss at alle kvinner har en 28 dager lang syklus og EL på den 14. dagen også. Det er så komplett, komplett, komplett FEIL! Og hvor mang prøver ikke i lang tiduten å lykkes, fordi de tror de har EL på dag 14, og derfor er aktive i senga i de dgene, men da bommerpå EL, som de kanskje har på dag 18? Fordi de tror på det de har lært... At el er dag 14 av syklusen. Og det stemmer altså nødvendigvis IKKE!

Jeg har hatt de fleste av mine blødninger etter p-pilleslutt uten el jeg. Jeg er i min 8. syklus, og det er bare i den 6. jeg har hatt el. blør gjør jeg likevel. Men det gjør ikke like vondt som det gjorde den gangen jeg hade hatt EL...

jeg hadde mensmerter fra EL dagen....å ømme bryster[:'(]
merket det var noe rart,men turte ikke tenke noe på det...
Men jeg var gravid[:D]
kan hende du også er det...
krysser fingrene for deg[:D]

ja, jeg håper det og krysser fingrene for meg selv og alle andre som så inderlig ønsker å bli gravide.

Lykke til med testingen alle sammen[:D]

Jeg skal selv test når jeg kommer inn i en syklus jeg forstår meg på....[8|]

har bare noen spm jeg. *litt flau men*
Alle disse forkortelsene der bruker..hva betyr di egentlig..har kun skjønnt PP-Prøveoeriode.
men alle disse andre IKM osv.

Stella, vet du at du ikke har el? Jeg begynte på pergotime etter 15 måneders prøving på grunn av manglende eggløsning. Tok blodprøver for å sjekke at jeg hadde hatt el i fire sykluser etterpå, og det hadde jeg. Så jeg vet at jeg har el når jeg går på pergotime, men jeg har aldri testet positivt på el-tester! Vi fikk komme til utredning etter et halvt års prøving, jeg vil anbefale deg å ta problemstillingen opp med fastlegen, slik at han/hun kan henvise deg til spesialist. Lykke til!

Jeg bruker ikke EL-tester. mUtslag på el-test er ikke garantert el heller. El-tester viser at kroppen forbereder seg på el. dt gjør kroppen min også det... Jeg måler tempen hver morgen. Og de skal stige 0,2-0,5 grader dagen etter el og holde seg der frem til mensen (eller ca 100 dager dersom man blir gravid) og det viser altså, i etterkant at man HAR hatt el, ikke bare at kroppen forbereder seg. Jeg får el-slim, myk og åpen livmortapp, men altsp inge tempstigning. Jojo-temp, rett og slett. Så går det noen dager, eller en uke eller så, så får jeg el slim, åpen, myk tapp igjen, og fortsat ingn tempstigning. sånn holder det på, inntil mensen kommer.

Så ja, jeg har nok ikke el. Derfor er planen legen over nyttår en gang. For å få bekreftet om jeg ikke har el, og i så fall få hjelp til å få den igang.

Hei skjønner hva du mener,jeg har hatt mye stikking i magen om dagen jeg oxo,å kvalm å svimmel,kjennes som om mens smerter.
her en dag sto jeg opp å lagde god frokost til meg og typen, da jeg satte meg ned for å sku spise, ble jeg bare uvel merka jeg, kvalm å klarte ikke å spise nesten.
er litt redd.
har ei datter på snart 5 mnd, da jeg gikk gravid med hu i magen.hadde jeg kanskje 6 jævli mnd med oppkast å svimmelhet. å tålte ikke å spise noen ting nesten før jeg brakk meg.
er egentlig litt redd for at jeg kan være gravid nå . vesla mi er jo så liten nå å trenger jo meg 100 % jeg vil jo egentlig vente med å få nr 2 til jenta mi ihvertfall er 1 eller 2 år.
slik at jeg kan gi henne all den kosen hu trenger nå : )

men uansett så blir jeg jo ikke lei meg heller om jeg er gravid, er imot abort.
typen vil gjerne ha barn med meg nå han,er jo koselig å vite det da.
jeg har gått på mini p-piller da,men er så dårlig på å huske å ta dem.
så jeg har på en måte detti helt ut liksom.

får se hvordan dette går :)
jeg har jo ikke fått igjen mensen da,så da er det vel liten sjans for at jeg er gravid.
men det er et stort spørsmåltegn? ? ?[:D]

takk for rådet ditt:) men jeg hadde tenkt å ta en test.
men kvir meg litt liksom for å ta en ny test liksom.
men får vel kjøpe en test da for sikkerhets skyld.

klemmer[8D]

negativ test :(
men fremdeles ikke fått mesen da... 1 uke + 1 dag på overtid nå!
Lever i håpet!

Ettersom du nylig har sluttet på piller (om jeg husker rett) så er det dessverre ikke så uvanlig med lang yklus uten positiv test, men jeg håper dt ornder seg.

Du vet... så lenge mensen ikkehar kommt, så er der fortsatt håp :)

heisann!
tenkte det var på tide men en liten oppdatering.
Mensen er ENDELIG tilbake etter p-pille slutt. (ikke for det, mange har ventet MYE lengre enn meg!)
FIkk mensen på julaften, så nå er det (forhåpentligvis) bare å sette i gang å prøve å lage babyer :)

Så bra!!!

Lykke til!!!

ORIGINAL: Vanilje

negativ test :(
men fremdeles ikke fått mesen da... 1 uke + 1 dag på overtid nå!
Lever i håpet!

Jeg sluttet på pillene i slutten av oktober, fikk en pillemens, og deretter tok det 37 dager før mens igjen. Kroppen var nok litt ustabil etter at jeg har gått på pillene. Jeg testet negativt på dag 33 i den syklussen. Nå på nyttårsaften var jeg på legevakta for jeg er så innmari svimmel, og da testet jeg positivt, enda det kun var dag 28. Så kroppen trenger nok litt tid på å komme i gang. Men jeg ønsker deg masse lykke til..

Så gøy Anita74!
Så der ser man, det er håp selv om mensen ikke alltid kommer til rette tiden!
Artig måte å oppdage at man er gravid da forresten [;)]

Back
Topp