Gravid vitaminer

2014_Baby

Forelsket i forumet
Jeg har tatt de gravid-vitaminene som det er 4 piller hver dag man skal ta. Nå er brettene mine tomt, og jeg vet ikke om jeg bør kjøpe en til pakke, eller om jeg bare skal kjøpe folat eller hva.

Problemet mitt er at jeg ALLTID blir så dårlig etter pillene er tatt (tar to og to om gangen) og ofte ender opp med å spy pga de, og da er jo det lite vits å ta de?

Forrige graviditet sluttet jeg i uke 9, pga jeg bare spydde og spydde av folaten. Noen andre som har det slik?

Hei! Ja, jeg har absolutt et problem de vitaminene selv! Har lest flere andre plasser, og hørt at vi er ikke alene. Blir nesten litt i tvil om hva som kan være i dem som gjør at så mange gravide må spy de opp igjen..

Om du er over 12 uker, så anbefales det kun tran. Jeg tar omega cure som smaker litt vanilje aktig. Humper i hvertfall ikke ekkelt.

legen min sa jeg godt kunne ta dem hele tiden, ikke at jeg husker det da men..

Jeg tar nå omega-3 tabletter ned div vitaminer i, og også litt folat, men halve dosen av det som er i de rene folattablettene. Kanskje noe sånt kan funke for deg? Da får du i deg det du trenger. Uansett er vel rådet fra Folkehelseinstituttet å ta folat i første trimester, ikke i hele svangerskapet, så det er nok trygt å forholde seg til det. :)

* Gulper skulle det stå og ikke humper, hehe.

Omega 3 og en vanlig multivitamin holder i massevis. De gravidpakkene er dritdyre og helt unødvendige i følge min lege.

Venter et lite gull i februar 2014!

Sniker fra April igjen jeg :) Jeg tar tranebær (mot UVI), folat (tømmer glasset), tran og multivitaminer. Har smått begynt å få spiselysten tilbake, så da slutter jeg på multivitaminene. Men trankapsler er jo genialt, litt store, men smaker ingenting :)

Så godt å se at det er flere som sliter med å ta de vitaminene.. Er jo latterlig svære i tillegg? Tror jeg har klart å svelge en eller to av de hvite magnesiumpillene, én gang! Brakk meg underveis. Bestemte meg for at jeg heller skulle forsøke å få i meg så mye nærinsrik mat som mulig i stedenfor... Er ikke lett å vite. En jungel av gode råd og tips, men tror et normalt og variert kosthold bør holde. Foruten folaten de første 3 månedene da, selvfølgelig:)

Jeg har tatt de gravid-vitaminene som det er 4 piller hver dag man skal ta. Nå er brettene mine tomt, og jeg vet ikke om jeg bør kjøpe en til pakke, eller om jeg bare skal kjøpe folat eller hva.

Problemet mitt er at jeg ALLTID blir så dårlig etter pillene er tatt (tar to og to om gangen) og ofte ender opp med å spy pga de, og da er jo det lite vits å ta de?

Forrige graviditet sluttet jeg i uke 9, pga jeg bare spydde og spydde av folaten. Noen andre som har det slik?

Jeg tar folat pillen men ikke alltid jeg klarer holde på den. Men spiser de andre vitaminene i form av mat, Brokkoli, eple, appelsiner osv. Kalsium, jern og C vitaminer var tipp topp og ikke tatt en eneste pille :) Drikker ikke melk.

jeg tar di vitaminene fra apoteket i den boksen... når det kommer til den der røde tabøetten :eek: FYSJ..brekker meg hver gang av smaken

Sniker fra mai ;) De fra Lifeline har en type for 1.trimester, også bytter man til en annen type etter dette. Tror den heter "gravide og ammenede". Tror dog de er like fordømt store, helt forferdelig. Er mindre folat i disse tror jeg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp