Gravid uten menstruasjon...

PrøverLykkeNr3

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Hei alle sammen! :)
Jeg er helt ny i gruppa. Jeg og samboer har nå prøvd i et års tid på barn nr.2. Vi ble gravide i desember 2018, men hadde en SA i jula. Hadde to dager med bittesmå blødninger i slutten av januar, for utenom dette har jeg ikke hadd menstruasjon siden SA’en. Så vi hadde lagt fra oss prøvingen for en periode, da jeg var sikker på at jeg måtte ha mensen for å få eggløsning. Men nå for 3 dager siden tok jeg nok en test pga flere symptomer, jo vist! Gravid 3+
Aner ikke hvor langt jeg er påvei, men legen mente jeg ikke var lengre enn 3-4 uker i og med graviditetstestet meg hos legen for litt over en mnd siden. Flere som har blitt gravide uten noe tegn til tante rød i flere måneder før?? Er litt i sjokk! Men graviditeten er MER en velkommen

Jeg er helt ny i gruppa. Jeg og samboer har nå prøvd i et års tid på barn nr.2. Vi ble gravide i desember 2018, men hadde en SA i jula. Hadde to dager med bittesmå blødninger i slutten av januar, for utenom dette har jeg ikke hadd menstruasjon siden SA’en. Så vi hadde lagt fra oss prøvingen for en periode, da jeg var sikker på at jeg måtte ha mensen for å få eggløsning. Men nå for 3 dager siden tok jeg nok en test pga flere symptomer, jo vist! Gravid 3+
Aner ikke hvor langt jeg er påvei, men legen mente jeg ikke var lengre enn 3-4 uker i og med graviditetstestet meg hos legen for litt over en mnd siden. Flere som har blitt gravide uten noe tegn til tante rød i flere måneder før?? Er litt i sjokk! Men graviditeten er MER en velkommen
Først og fremst gratulerer så mye:)
Etter hva jeg har lært kommer eggløsning før mens ;) at man stort sett må ha eggløsning for å få mens.
Gledelig nyheter, be om en ultralyd for å få vite hvor langt du er på vei. Den er i det minste nøyaktig.
Kos deg med graviditeten.

Ja, hadde det sånn med første.

Men du, trodde alle damer visste dette, men her får du det:

For å få mensen, skal man ha fått eggløsning først. Mensen får man fordi man har hatt eggløsning og egget ikke har blitt befruktet. Blir ikke egget befruktet kommer mensen. Blir egget befruktet, kommer ikke mensen.

Håper du skjønte det jeg skrev :p

Tusen takk!:Heartred
Haha :angelic: jo jeg vet jo egentlig det, men i og med at mensen har vært borte så lenge og at jeg hadde den spotteblødningen sist i januar så trodde jeg at det måtte være at kroppen var i ubalanse etter SA og at jeg ikke «fungerte» som jeg skal da, om dere skjønner :hilarious: Men jeg har aldri hadd regelmessig mensen før jeg fikk jenta mi for 3år siden, så kansje ikke helt innafor på alt om mensen kansje:laughing001

Men det er altså ikke så uvanlig og gå nesten et halvt år uten menstruasjon, og så plutselig være gravid altså?:confused004

Jeg fikk ikke mensen igjen etter forrige fødsel, gravid på første eggløsning. Var nesten 10 mnd etter fødsel det. Ikke hatt mens siden før jeg ble gravid med mini på snart året. :hilarious: Ble overrasket, selv om jeg visste det var fullt mulig. Mest over at det gikk så fort, forberedte meg på mange mnd med prøving. :p

Jeg fikk ikke mensen igjen etter forrige fødsel, gravid på første eggløsning. Var nesten 10 mnd etter fødsel det. Ikke hatt mens siden før jeg ble gravid med mini på snart året. :hilarious: Ble overrasket, selv om jeg visste det var fullt mulig. Mest over at det gikk så fort, forberedte meg på mange mnd med prøving. :p

Oi, såpass:D jeg var ikke klar over at det var fult mulig så lenge uten menstruasjon jeg nei:p en eller to måneder okei tenkte jeg, men sist jeg var til legen sa han jeg måtte bestille ny time for og kontrollere at alt var som det skulle i og med at vi ville ha flere barn og at mensen ikke var kommet tilbake:p synes det er litt spesielt jeg da, ikke hørt noen andre si noe om å gå så lenge uten tegn til tanta før en graviditet før, så stusset litt:hilarious:
Gratulerer med graviditeten! Gøy med to så tette da:love7

Først og fremst gratulerer så mye:)
Etter hva jeg har lært kommer eggløsning før mens ;) at man stort sett må ha eggløsning for å få mens.
Gledelig nyheter, be om en ultralyd for å få vite hvor langt du er på vei. Den er i det minste nøyaktig.
Kos deg med graviditeten.

Er blitt henvist til Tul, venter bare spent på time! Men etter 5 SA så regner jeg med og få inn veldig kjapt. Ble lovet det etter siste runde nå iallefall:angelic:

Du trenger ikke mensen for å bli gravid, du trenger en eggløsning. Mensen følger av eggløsning. Så da ser det ut til at du ble gravid på første eggløsning. Gratulerer!

Gratulerer så mye!❤️Kjekt å få en slik overraskelse når du ikke var helt forberedt.

Du trenger ikke mensen for å bli gravid, du trenger en eggløsning. Mensen følger av eggløsning. Så da ser det ut til at du ble gravid på første eggløsning. Gratulerer!

Takk!:happy090 Nei har fortsått det nå da:hilarious: men etter mange år med PCOS så trodde jeg kansje ikke kroppen min var klar for et nytt svangerskap. Men en høyt etterlengtet spire, så lykken er stor:love7

Hæ?

For alt legen vet kan det jo hende du ville testet positivt dagen etter, så du kan jo lett være ca 8 uker på vei.

Back
Topp