Gravid uke 6; mensmurringer og bittesmå blødninger - normalt?

FrøkenParanoid

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg er gravid i 6+6, mens lille er kun i sin 4.uke.
De siste dagene har jeg opplevd noe lignende mensmurringer i nedre delen av magen + i går og nå i dag hadde jeg en bitteliten blødning, så liten som en lillefingernegl pr gang. MEN jeg er fortsatt veldig urolig - og nå er jo legekontoret stengt (men vet heller ikke om dette er så alvorlig at man skal dra å undersøke??)

Kan noen hjelpe meg?
Googler og googler, finner mange som skriver at dette er normalt hele svangerskapet - men jeg er så redd for å miste spira mi! Endelig er det liksom min tur til å få en liten..


Nå er jo jeg skikkelig paranoid og tror at alt går galt, siden jeg er så "heldig"..
 
Jeg tror det er helt normalt. Fikk beskjed om det selv, når jeg hadde en større blødning i uke 4! Du merker godt om du mister for å si det sånn, og det vil komme en større blødning!

Har hørt om mange som blør "regelmessig" gjennom hele svangerskapet, så tror du kan roe deg med det ;-)
 
Krysser fingrene skikkelig for at det ikke er noe galt!
Hvis det blir verre får jeg nesten ringe legen og undersøke. Skal til legen om under 14dager, uansett - så hadde jo vært fint om jeg kan "vente" med å spørre til da.

Håper virkelig at det ikke er noe farlig :thumleft
 
Oppdatering:
I helgen startet min spontanabort.

Begynte en stor blødning brunt/rødt på fredagskvelden.

Jeg fikk en mye større blødning (rødt m/ting og tang i) på lørdags morgen, og jeg hadde også smerter. Dro dermed til legevakta hvor jeg fikk beskjed om at jeg skulle bare gå turer i det fine været og naturen skal bare gå sin gang, hun kunne ikke si om det var abort eller ikke.. Sendte meg hjem igjen for å "vente og se".... Hun sa også at hun hadde spontanabortert i uke 26 og 27, så hun hadde hatt det mye verre enn meg (jævlig frekk dame, uansett om det er sant)...

Hele lørdagskvelden og starten på søndagen hadde jeg fortsatt mye blødninger og smerter, som gjorde at min kjære mamma kranglet seg til UL på sykehuset..
Gynekologen på sykehuset sa til meg at spira mest sannsynlig hadde sluttet å vokse for et par uker siden. Det var ikke noe jeg har gjort/kunne gjøre, siden hun trodde det var kromosomfeil.

Nå venter jeg bare på at alt skal komme seg ut, sånn at jeg kan komme meg videre. Unner ingen denne opplevelsen - men vet det er sykt mange som opplever dette..
Etter en menstruasjon nå, så er det vel bare å prøve igjen..
 
Så trist å høre at det gikk den veien. Jeg har også opplevd det samme. Første graviditeten min endte med spontan abort juleaften med påfølgende besøk på sykehuset. Jeg trodde jeg var 8 uker på vei, men spira hadde sluttet å vokse lenge før dette. Det eneste gynekologen sa til meg, var at det kom fler sjanser, og at jeg var så ung at dette ikke var noe problem. De glemmer ofte at selv om vi også er klar over at det trolig er noe feil som gjør at det skjer, så er det jo veldig trist likevel. Heldigvis ble jeg gravid med det samme etterpå. Jeg hoppa på rett etter jeg var ferdig med å blø, og dermed kom neste graviditet med det samme. Håper det samme skjer med deg. Jeg er selv i uke 10 nå, og sitter og er mye engstelig for at det samme skal skje en gang til med meg også. Jeg tenker på deg, og ønsker deg lykke til med neste forsøk. Hvis det var ditt første svangerskap, så er det mer normalt med abort, så krysser fingrene for at det går bra med neste :)
 
Så hyggelig å lese :)

Det skjer visst utrolig mye oftere enn man tror/vet om, ja. Og legene burde virkelig tenke seg om to ganger ang sånn de er mot gravide som er redde, for det er jo klart man blir engstelig.

Fikk høre at jeg burde vente til etter en menstruasjon, sånn at alt downstairs blir klart for neste svangerskap, så kommer nok til å gjøre det :)

Begynner å komme meg videre nå etter forrige helg, men må nesten det siden jeg jobber på Name it med masse gravide og barn overalt rundt meg.

Igjen, takk for gode ord! Håper alt er rolig og normalt dette svangerskapet ditt, krysser fingrene for det :))
 
Back
Topp