Gravid uke 36+4

Førstegangsmamma.

Andre møte med forumet
Hei:)
Jeg er førstegangsfødende og lurer på så mye rart.. jeg mistet mest sannsynlig slimproppen for 2 og en halv uke siden. Har hatt en del slimete utflod siden, har også laus mage hver dag siden. Har vondt i korsryggen,mensenmurring,magen har sunket en del ned, stikking i underlivet og en del kvalm. Forje uke trudde jordmor at lillejenta hadde festet hode, skal til JM igjen slutten av uken, spennende å høre hvor hun ligger nå. Hun har egentlig ligget med hode nedover siden sept. Jeg har lest litt på nettet at de tingene jeg går å føler på er tegn på at fødsel ikke er så langt unna.. Så lurer på om det er noen som har noen erfaring eller råd? Kommer jeg til å føde før tiden?
 
Last edited:
Hei:)
Jeg er førstegangsfødende og lurer på så mye rart.. jeg mistet mest sannsynlig slimproppen for 2 og en halv uke siden. Har hatt en del slimete utflod siden, har også laus mage hver dag siden. Har vondt i korsryggen,mensenmurring,magen har sunket en del ned, stikking i underlivet og en del kvalm. Forje uke trudde jordmor at lillejenta hadde festet hode, skal til JM igjen slutten av uken, spennende å høre hvor hun ligger nå. Hun har egentlig ligget med hode nedover siden sept. Jeg har lest litt på nettet at de tingene jeg går å føler på er tegn på at fødsel ikke er så langt unna‍♀️ Så lurer på om det er noen som har noen erfaring eller råd? Kommer jeg til å føde før tiden?

Verdens kjipeste svar er at dette betyr at du kan Føde om 3 dager eller om 4 uker :)
Det er jo alltid bra at kroppen gjør seg klar til fødsel, men man kan likegjerne ha null tegn til fødsel også plutselig føde.
Jeg har blitt satt igang så har ingen erfaringer å dele fra å gå spontant i fødsel.
Lykke til med siste innspurt :) ❤️
 
Verdens kjipeste svar er at dette betyr at du kan Føde om 3 dager eller om 4 uker :)
Det er jo alltid bra at kroppen gjør seg klar til fødsel, men man kan likegjerne ha null tegn til fødsel også plutselig føde.
Jeg har blitt satt igang så har ingen erfaringer å dele fra å gå spontant i fødsel.
Lykke til med siste innspurt :) ❤️

Takk for svar❤️ Begynne å bli veldig lei! Og gå å vente å lure på når hun kommer ut.:)men det er positivt at kroppen gjør seg klar:happy:
 
Jeg har født i uke 36 helt uten forvarsel og jeg har født to dager før termin etter å hatt kynnere, nedpress, kvalme, løs mage i litt over 1 mnd før fødsel. Så fødselen kan være like rundt hjørne og den kan være uker unna, desverre
 
Jeg har født i uke 36 helt uten forvarsel og jeg har født to dager før termin etter å hatt kynnere, nedpress, kvalme, løs mage i litt over 1 mnd før fødsel. Så fødselen kan være like rundt hjørne og den kan være uker unna, desverre

hmm, får bare bare sitte å vente da:wtf: takk for svar :)
 
Ikke godt å si. Det kan være fødsel som nærmer seg eller det kan være lenge til. De positive er at det mest sannsynlig hjelper på modning som jo er kjekt.
Med nr 1 fødte jeg 16 dager før termin men maserier i 2-3 døgn før. Med nr 2 hadde jeg 2 uker med maserier gikk i fødsel 3 uker før termin. Det stoppet opp og gikk rundt med 4 cm åpning en uke. Da ble jeg strippet og fødselen startet. Så maserier, nedpress og løs mage trenger ikke bety det skjer noe snart ;)
Men kos deg, slapp av og nyt den siste tiden som gravid. Mest sannsynnsynlig så er det veldig begrenset hvor mange ganger du skal være det så nyt det. Hilsen 2 barns mamma som nå er gravid med sistemann
 
Back
Topp