Gravid uke 32 og mye kynnere og stikninger i skjeden

Guest
Hei.

Jeg er gravid i uke 32+3, og har de siste 2 ukene hatt MYE kynnere og stikninger i skjeden. Føler at magen er mer hard enn den er myk/avslappet, og når stikningene i skjeden kommer, må jeg stoppe opp og krysse bena eller trykke opp mot underlivet. Det hjelper mot det vonde hvertfall. Når kynnerene er som verst blir det av og til litt vondt fordi det strammer så veldig. Og det føles som det hjelper å liksom løfte magen opp med hendene...Kynnerne kommer uavhengig av om jeg slapper av eller er i bevegelse. Og litt kynnere har jeg hatt i mangen uker...Er dette bare modningen som har begynt tidlig hos meg, eller er det helt normalt å ha det sånn 2 mnd før termin?? Burde jeg ha sjekket med ultralyd om livmoren påvirkes av dette, eller skal jeg bare fortsette å gå sånn?? Er forretsen førstegangs gravid, og går fortsatt i 100% jobb som sykepleier på sengepost på en travel sykehusavdeling. Synes det begynner å bli tungt å jobbe fullt når jeg har så mye kynnere, men turde ikke spørre legen min om sykemelding nå i uken. Vil liksom ikke klage. Alle på jobben sier at jeg er altfor "flink" og må tenke på meg selv også, og ikke bare være "flink pike" som jobber til jeg stuper. Syns det er så vanskelig å vite hva som er normalt og ikke siden jeg aldri har vært gravid før. Burde jeg ta det mer med ro eller?? Dette ble et langt innlegg med mange spørsmål. Men håper likevel på svar :-)

Mvh
Catrine
 
Back
Topp