Gravid uke 28 - krampesmerter

Mammamalene

Blir kjent med forumet
For en lørdag.. Deilig med kveld, deilig med et pust i bakken. Jeg er sliten, jeg er trøtt, jeg er utmattet.. Flere netter med dårlig nattesøvn får meg i forferdelig slapt humør. Hormonene er ukontrollerbare. Stakkars de som er her til feil tid. Går som en liten fjortis inn på soverommet, lukker døren og synes forferdelig synd på meg selv. Tårene presser på, jeg føler meg som et lite barn!

I dag er jeg 28 uker på vei inn i svangerskapet. Bare 86 dager til ventet termin, tenk det ? 86 dager er ingenting, ihvertfall ikke når ukene bare flyr av sted. Har i det siste blitt innmari plaget med krampelignende smerter i leggene. Skjer som oftes bare på natten. Gjør ikke akkurat søvnen noe bedre. Ligger som en annen mark. Finner ingen gode stillinger. Smertene er ikke vonde, men plagsomme.

Er det noen andre som har opplevd lignende ?

Eg sover ingenting... luft i magen, vondt å snu seg, opp å tisse, tungt å puste, ingen stilling er god nok, pute mellom føttende og under magen, svetter og JA, KRAMPER I LEGGENDE FRA H%$#@&!! Men klager ikke ;)) hehehehe...

Våknet mange ganger av kramper i leggen. Alltid den høyre. Var verre forrige gang, og da gikk det også bare utover den høyre leggen :p helt normalt ;) dessverre..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg våkner også av syke kramper i leggene!! Spesielt i høyre! Det er så vondt!! I det siste så har krampen begynt å spre seg oppover til rompa mens det holder på. Rett og slett helt jævlig!! Men legen sa at det var vanlig, kunne prøve å ta magnesium bare.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Jeg har også ofte kramper i leggene, dette er normalt og jeg gleder meg til det er over :) :P

Sendt fra iphone via bv forums app

Eg var mykje plaga med kramper, men så begynte eg å ta magnesium og sidan har eg ikkje kjent noko:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Leggkramper kommer av mangel på magnesium. Ta tilskudd eller spis mat med magnesium i, feks en banan om dagen.

Som de andre sier er magnesium tingen mot krampene. Det hjelper også å tøye den muskelen som kramper seg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Våknet mange ganger av kramper i leggen. Alltid den høyre. Var verre forrige gang, og da gikk det også bare utover den høyre leggen :p helt normalt ;) dessverre..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Kjedelig når det kommer kun på natterstid. Kan ikke huske å ha hatt det med Milio Andreas, men ja, det er vel normalt da.. Får bare vente til det går over:)

www.malenefossum.com

Kjedelig når det kommer kun på natterstid. Kan ikke huske å ha hatt det med Milio Andreas, men ja, det er vel normalt da.. Får bare vente til det går over:)

www.malenefossum.com
Kan heller ikke huske å ha hatt det med førstemann. Men det er utrolig kjipt å våkne midt på natten, bevege litt på leggen for så å få massiv krampe fra helvete. Kan ikke forstå at det skal være nødvendig å gi oss gravide alle disse plagene.

Kan heller ikke huske å ha hatt det med førstemann. Men det er utrolig kjipt å våkne midt på natten, bevege litt på leggen for så å få massiv krampe fra helvete. Kan ikke forstå at det skal være nødvendig å gi oss gravide alle disse plagene.

Nei du kan så si, en av ulempene ved graviditeten.. Nå blir det jaggu lenge til neste gang, om det nå skulle bli flere med årene.

Kan være en ide å sjekke jernlagrene. Noen får kribling/kramper i beina når de er lave. Magnesium sluttet å virke på meg. Det viste seg at jeg hadde lave jernlagre, og det hjalp for meg å ta ekstra jern.

Er ikke plaget med kramper selv enda. Men fikk et tips til når den tid kommer fra en venninne som var veldig plaget. Der hadde jordmor fortalt henne at tonic vann (sånn en har i gin tonic) inneholdt et stoff som hjelper mot kramper. Så en shot med det (uten gin da så klart :p) før leggetid hadde ordnet opp i hennes kramper :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Back
Topp