Gravid uke 23

Regjoh

Første møte med forumet
Hei hei :-)

Jeg er gravid i uke 23 og jeg kjenner veldig lite liv i magen. Jeg troooor jeg kjenner litt murring og kanskje noen svake spark i ny og ne, men ikke noe som sier at det der var fosteret! garantert!

Jeg var hos legen i uke 21 og da fikk jeg høre hjertelyden og ble fortalt at det var en fin fosterlyd så det er ingenting som tilsier at noe er gale. Men jeg tenker likevel mye på det. Folk spør om jeg kjenner mye liv, og når jeg sier nei så ser de rart på meg og sier "hææ?" som om at det er unormalt!

Hva tenker dere her inne:)) ?

Hei. Denne tråden var feilposta, så flytta den til Generelt for deg, så får du nok litt fleire svar :-)

Jeg kjente ingenting før i uke 19, og da var det ikke mye jeg kjente heller. Syns det gikk ganske lang tid før det var mye aktivitet. Vil nok tro ting er som det skal ;)

Hei:)
Er selv 20+2 nå og kjenner veldig lite selv. Har sett en bul, men ingenting helt konkret enda. Kjenner etter hver dag:p
Jordmor sa til meg at det ikke var uvanlig å ikke kjenne så mye før uke 26-28 og, så er nok helt normalt;)
Har også morkaka foran, og da er det ikke uvanlig å kjenne liv ganske sent.
Håper vi får noen konkrete spark snart :D

Også veldig hyggelig inne på termingruppene her, så bare å slenge seg med :)
Holder selv til på Juli ;)

Hviss du er bekymmret så kan du ringe til føden å få en sjekk...jeg har alltid fått høre att fra uke 22 skal vi kjenne liv hver dag.

Det spørs litt hvordan babyen ligger, og hvor morkaken er hen. Jeg begynte å kjenne det i uke 22 ca, men det er først nå etter uke 26-27 at han virkelig tar av inni her :)

Det er helt normalt. Jeg kjente ikke ordentlig med liv i magen før jeg var 27 uker på vei. Og da jeg spurte jordmor sa hun at det var normalt. Også kommer det an på hvordan morkaken ligger.. Tror du kan slappe av. Er du bekymret ta kontakt med jordmor eller legen din, for en ekstra sjekk. :-)

Du som skriver at man skal kjenne liv hver dag etter uke 22- hvem har sagt det? For også det komme an på om man kjenner liv tidligere og om det har vært hver dag siden man begynte å kjenne liv. Jeg kjente ikke daglig fra uke 22. Og fikk høre at det også er normalt å ikke gjøre.

Hei hei :-)

Jeg er gravid i uke 23 og jeg kjenner veldig lite liv i magen. Jeg troooor jeg kjenner litt murring og kanskje noen svake spark i ny og ne, men ikke noe som sier at det der var fosteret! garantert!

Jeg var hos legen i uke 21 og da fikk jeg høre hjertelyden og ble fortalt at det var en fin fosterlyd så det er ingenting som tilsier at noe er gale. Men jeg tenker likevel mye på det. Folk spør om jeg kjenner mye liv, og når jeg sier nei så ser de rart på meg og sier "hææ?" som om at det er unormalt!

Hva tenker dere her inne:)) ?
Kanskje du har morkaken foran? Sa de noe om dette på OUL? Kjente ikke mye liv før i uke 21/22 men nr 1. Og da var morkaken foran.

Har du jordmortime i uke 24, så kan du spørre om det da. Det er alltid godt å høre hva jordmor har å si, syns jeg. :-) Jeg fikk beskjed om at man bør kjenne liv daglig fra 24 uker, men ser på svarene du har fått at det er forskjellige meninger om dette. Uansett så vil den som følger deg opp kunne si om ting er som de skal. Ligger morkaka foran, kanskje? Ting er sikkert helt fint! :-)

Er helt normalt at det kan ta tid før du er helt sikker på at du kjenner liv:) jeg kjente ikke med sikkerhet før jeg var rundt det samme:)

Back
Topp