Gravid tips & triks

lilleperle

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
♡ Babymais2026 ♡
Tenkte dette var en grei tråd og ha for å dele erfaringer som kan hjelpe andre i å ha et mer komfortabelt svangerskap.

Dere har sikkert hørt meg klage på oppblåstheten på kveldene, men i kveld tok jeg en kopp svangerskapste fra "Kloster te", som er en urtete som skal være trygg i svangerskapet (anbefalte mengder 1-2 kopper pr dag); og jaggu slapp ikke fyrverkeriet løs?! Klarer endelig å bevege meg som et fritt menneske igjen :happy093Men anbefaler å være for deg selv en times tid etter inntak, så ingen du er glad i blåser bort :taunt005 :laughing001

Mannen min fant ut i går at bringebærblad te er bra:
«Bladene på bringebærplanten har i århundrer vært brukt som urtemedisin ved graviditet, fødsel og amming. Det er en utbredt oppfatning om at inntakt av bringebærblad blant annet kan lette symptomer ved morgenkvalme, gi en avslappende virkning på glatt muskulatur i livmoren, motvirke krampe og være til hjelp slik at fødselen forløper enklere. Bringebærblad er også brukt som hjelp til økt fruktbarhet, gi økt melkeproduksjon, stoppe blødning etter fødselen, behandle diare, regulering av menstruasjonssyklusen og dempe tunge perioder.»

Men visstnok ikke i første trimester :arghh: Så det får være et tips for senere hehe

Hvilken te var dette @lilleperle? :pompus: Jeg elsker te men kan ikke drikke noen av de jeg hadde før :arghh:

Mannen min fant ut i går at bringebærblad te er bra:
«Bladene på bringebærplanten har i århundrer vært brukt som urtemedisin ved graviditet, fødsel og amming. Det er en utbredt oppfatning om at inntakt av bringebærblad blant annet kan lette symptomer ved morgenkvalme, gi en avslappende virkning på glatt muskulatur i livmoren, motvirke krampe og være til hjelp slik at fødselen forløper enklere. Bringebærblad er også brukt som hjelp til økt fruktbarhet, gi økt melkeproduksjon, stoppe blødning etter fødselen, behandle diare, regulering av menstruasjonssyklusen og dempe tunge perioder.»

Men visstnok ikke i første trimester :arghh: Så det får være et tips for senere hehe

Hvilken te var dette @lilleperle? :pompus: Jeg elsker te men kan ikke drikke noen av de jeg hadde før :arghh:
Ja! Jeg drakk bringebærblad-te rundt før EL til det nærmet seg IKM :love017 Jeg spurte hun på life-butikken om jeg kunne kjøpe forkjølelses-te osv i tillegg til svangerskapste også, men da så hun alvorlig på meg og la bort forkjølelses-teen og så meg rett inn i øynene «du skal ikke ha noe annet enn det som er nødvendig, så ingenting annet enn det som er i svangerskapsteen :hilarious: Men tyder på at de bryr seg om mennesket og ikke mersalg da, så det er bra :love017
IMG_6526.jpegIMG_6527.jpeg

Back
Topp