Gravid? Termin?

Mummywithatummy

Andre møte med forumet
Hei,
Når fikk dere vite at dere var gravid og når har dere termin?:dummy::dummy1:

Jeg fikk vite det via en test 19 august, 2-3 uker på vei. Også har jeg termin den 10 ende april:happy:

Men jeg er nå i følge apper etter innslaget termin som jeg fikk fra lege, 7 + 5:p

Tok en test 12 august som var svak så fulgte stigningen derfra dag for dag. Har termin 23 april

Last edited:
Fikk vite det 25.07.15. Var da 4+1.
Er nå 8+5 og har termin 04.04.16

Jeg fikk en svak positiv test etter tidsfristen 2. august, men det resultatet så jeg bort ifra. Fikk tydelig positiv test innenfor tidsfristen 5. august :-) Jeg er idag 7+0, og har termin 16. april <3

Hei,
Når fikk dere vite at dere var gravid og når har dere termin?:dummy::dummy1:

Jeg fikk vite det via en test 19 august, 2-3 uker på vei. Også har jeg termin den 10 ende april:happy:

Men jeg er nå i følge apper etter innslaget termin som jeg fikk fra lege, 7 + 5:p

den digitale testen er amerikansk, og der betyr 2 uker det vi i Norge kaller 4 uker... så testen viste at du var 4-5 uker på vei hvis den viste 2-3 :) så det er derfor det ble så stort "hopp" på deg :)

Fant det ut lørdag 1.august. Da var jeg noen dager på overtid. Er 8+2 i dag :-) termin 7.april

Aha, tusen takk☺️ Jeg forstod ikke det helt skjønner du.
Testen viser hvor gammelt fosteret er, men graviditeten beregnes ut fra siste mens. Det betyr at når du er ferdig med å gå gravid i 280 dager så er barnet "bare" 266 dager gammelt. De to første ukene er du jo ikke gravid siden det er før eggløsning, men det er enkleste måten regne på så derfro blir det slik siden de fleste vet nå de hadde siste mens, men ikke siste eggløsning. :)

Tok test 15/8, da trodde jeg at jeg var litt over 4 uker.
Skal være 6+1 idag men tror jeg er litt kortere på vei. (Litt ustabil syklus)

Back
Topp