Gravid symptomer uke 12

Bolle nr 3

Andre møte med forumet
Er det fler som mer eller mindre har "mistet" gravid symptomene rundt uke 12?
Jeg er nesten i ikke øm i brystene, ikke kvalm, ikke trøtt osv.
Dette gjør meg jo kjempebekymret iom at siste graviditet måtte vi avbryte i uke 14 pga trisomi 18. Da var fosteret allerede dødt
Nå er jeg jo superbekymret for at det samme skal skje igjen.

I utgangspunktet er det jo ganske vanlig at symptomene avtar rundt uke 12. Hormonene har da allerede vært på vei ned en stund. Mine tidligere svangerskap har symptomene avtatt rundt uke 10. Denne gang har brystene slutta å være ømme, men er ennå kvalm og dårlig, er 11+6. Det varierer både fra person til person men og fra svangerskap til svangerskap. Krysser fingrene for at det kun symptomene som gir seg litt fordi hormonmengden ikke er så overveldende og at alt er fint med lille :Heartpink

Min lille kvalme dabbet av i uke 9.
Minsten spreller i vei der inne likevel :)

Håper alt står bra til med din lille :Heartred

Eg er 14+4 i dag og kjenner meg nesten ikke gravid. Kun litt ømme bryst og fortsatt litt forstoppet. Er litt over en uke siden jeg hilste på lille og neste besøk er ikke før 9.sept:arghh:. Håper og tror alt fortsatt er bra der inne fordetom:) I babyverden sin app hin dagen stod det faktisk: «føler du deg ikke gravid lengre? Mange forteller om en slik følelse nå. De tidlige svangerskapslengden har gitt seg og det er ennå for tidlig å kjenne spark(..)»
Så tror det er normalt at symptomene dabber av etterhvert:)

Klarer ikke la være å kommentere at dere er litt heldige som kjenner at symptomene avtar. :happy: Her har jeg vært sterkt plaget av kvalme og oppkast siden uke 7-8. Bekymrer meg for jobbstart, selvom alt jeg vil er å kunne gå i jobb nå. Håper at kvalmen roer seg ned for meg snart (14+5) :Heartred Kan ikke legge noen planer, fordi formen endrer seg, en dag er jeg sengeliggende en annen ok fungerende på ettermiddagen. Morgen og kveld er jeg helt ute, går fortsatt på kvalmestillende medisin :hungover: Er veldig individuelt med symptomer har jeg hørt, og ikke noe å bekymre seg for om de uteblir - prøv heller å nyt at du føler deg bra :Heartred Skjønner jo at det kan være vanskelig når man har opplevd slikt tidligere, men håper og tror alt står bra til! Blir fint når vi snart kjenner liv, og får en slags bekreftelse :love7

Merker veldig svingende symptomer ihvertfall :cat: Ene morgenen føler jeg meg ganske bra og puppene føles mindre ømme, men kan svinge fort. På kvelden kan puppene føles kjempe vonde igjen eller dagen etter. :dead: Her om dagen sa jeg til samboer at nå er jeg ikke så kvalm lengre men hang over toalettet neste morgen :p

Hørt og lest at dette er helt vanlig! Alle svangerskap er jo forskjellig, så vil jo variere mye fra person til person. Her er det helt annerledes enn med første, for denne gangen føler jeg meg ikke gravid og forberedte meg på det verste. Var på tul her om dagen 11+6 og da fikk vi se en aktiv baby. Håper og tror alt er bra hos deg også, og at du klarer å slå deg til ro med det! :) Har du vært på tul/skal på tul, eller fått time til oul som du kan se frem til?

Hørt og lest at dette er helt vanlig! Alle svangerskap er jo forskjellig, så vil jo variere mye fra person til person. Her er det helt annerledes enn med første, for denne gangen føler jeg meg ikke gravid og forberedte meg på det verste. Var på tul her om dagen 11+6 og da fikk vi se en aktiv baby. Håper og tror alt er bra hos deg også, og at du klarer å slå deg til ro med det! :) Har du vært på tul/skal på tul, eller fått time til oul som du kan se frem til?
Vi har vært på tidlig ul i 9+3. Pga en kjempeblødning jeg hadde. Fikk også ul 10+ 4 uken etter og begge gangene så var alt i orden heldigvis. Man blir jo bare litt på tuppa når han har vært igjennom det man har. Også er jeg jo 40 år ‍♀️ Så da er man sikkert litt ekstra på tuppa i tilegg

Vi har vært på tidlig ul i 9+3. Pga en kjempeblødning jeg hadde. Fikk også ul 10+ 4 uken etter og begge gangene så var alt i orden heldigvis. Man blir jo bare litt på tuppa når han har vært igjennom det man har. Også er jeg jo 40 år ‍♀️ Så da er man sikkert litt ekstra på tuppa i tilegg

Veldig forståelig altså! Godt å høre at alt har vært bra, tross blødninger!

Back
Topp