Gravid som sykepleier!

Bedrifts jordmor ?? hvilket sykehus jobber dere på ? Har ikke hørt om den slags der hvor jeg jobber. Jobber også på barneavd.

Bedrifts jordmor ?? hvilket sykehus jobber dere på ? Har ikke hørt om den slags der hvor jeg jobber. Jobber også på barneavd.
Skal være en bedriftsjordmor på alle sykehus, hvor jobber du? Er ikke en egen til barneavdelingen, men til hvert sykehus liksom:)

ta kontakt med helseforetaket ditt og hør om hvem som er bedriftsjordmor hos dem...
Selv kommunene har bedrifts jordmor...

ikke noe problem å være i nærheten av vankopper hvis du har hatt det selv, rs virus har du garantert hatt før enten som barn eller som ansatt på barneavdelingen. Influensasesongen er jo heldigvis langt unna. Du kan fint være sammen med pasienter som bruker cellegift (men ikke komme i kontakt med oppkast/diaré/spytt/svette 72 t etter kur). MRSA tar man helt vanlige forholdsregler mot selvom man er gravid. Gastroenteritt er kanskje ikke like digg å få som gravid men heller ikke det er "farlig" for embryoet. Det er ikke bevist at nattevakter øker risikoen for spontanabort. Lykke til! :) Hilsen gravid lege på barneavdeling!

Jeg jobber ikke som sykepleier, men har også en tredelt turnus der jeg jobber både dag, kveld og natt. Jeg leste en del om at selv om en orker å jobbe natt selv, så er det ikke bra for fosteret å jobbe nattestid. Jeg snakket med legen om dette, og vi ble enige om at jobben min måtte tilrettelegge dette, det den ikke klarer å tilrettelegge for jeg da svangerskapspenger for. Legger ved link, for det er vist ganske få som vet om dette, jeg hadde selv gjort research før første legetimen, og tror ikke legen viste noe om det før jeg fortalte det til han, han hadde først tenkt å skrive ut sykemelding. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/svangerskapspenger

ikke noe problem å være i nærheten av vankopper hvis du har hatt det selv, rs virus har du garantert hatt før enten som barn eller som ansatt på barneavdelingen. Influensasesongen er jo heldigvis langt unna. Du kan fint være sammen med pasienter som bruker cellegift (men ikke komme i kontakt med oppkast/diaré/spytt/svette 72 t etter kur). MRSA tar man helt vanlige forholdsregler mot selvom man er gravid. Gastroenteritt er kanskje ikke like digg å få som gravid men heller ikke det er "farlig" for embryoet. Det er ikke bevist at nattevakter øker risikoen for spontanabort. Lykke til! :) Hilsen gravid lege på barneavdeling!
Tusen takk :) Virker som de har vært litt strengere på vår avdeling med de som har vært gravide tidligere, men etter ferien kommer jeg uansett til å være åpen om det slik at vi kan tilpasse best mulig :)

Jeg jobber ikke som sykepleier, men har også en tredelt turnus der jeg jobber både dag, kveld og natt. Jeg leste en del om at selv om en orker å jobbe natt selv, så er det ikke bra for fosteret å jobbe nattestid. Jeg snakket med legen om dette, og vi ble enige om at jobben min måtte tilrettelegge dette, det den ikke klarer å tilrettelegge for jeg da svangerskapspenger for. Legger ved link, for det er vist ganske få som vet om dette, jeg hadde selv gjort research før første legetimen, og tror ikke legen viste noe om det før jeg fortalte det til han, han hadde først tenkt å skrive ut sykemelding. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter du barn/svangerskapspenger
Ja, spent på det i forhold til netter faktisk! Etter ferien har jeg omtrent bare netter - noe jeg egentlig liker! Men er det mye stress på natt, og jeg ikke får sove ordentlig mellom vaktene kommer jeg nok til å be om fritak fra det! :)

Ja, spent på det i forhold til netter faktisk! Etter ferien har jeg omtrent bare netter - noe jeg egentlig liker! Men er det mye stress på natt, og jeg ikke får sove ordentlig mellom vaktene kommer jeg nok til å be om fritak fra det! :)

Ja jeg har jobbet i helsevesenet før, og husker godt hvor mye mer avslappende det som regel er på nattevakt, enn kveld og dagvakt. Men vet liksom ikke helt hvor bra det er for fosteret alikevell..

Back
Topp