Gravid som sykepleier!

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Jeg har termin 28.02 og jobber som sykepleier! Jeg har en tredelt turnus - som innebærer dag, kveld og natt! Er for øyeblikket på nattevakt - og kjenner meg stresset for at dette ødelegger for graviditeten! Skal ta opp dette med avdelingsleder og lege til uken, men for øyeblikket må jeg komme meg gjennom nattevaktshelgen!
Syns også det er vanskelig å vite hvilken pasientgrupper jeg skal holde meg unna? Styrer såklart unna cellegifter og vannkopper, men lurer på hva annet som er "farlig"? Som encefalitt, influensa, gastroenteritt, lungebetennelser, rsvirus osv? Er så vanskelig nå som jeg kun er 5+6 på vei, for vil ikke dele noe med andre enn sjefen (som er på ferie), samtidig som jeg ikke vil skade lille frø! :o Noen med tips? :D <3

Jeg har termin 28.02 og jobber som sykepleier! Jeg har en tredelt turnus - som innebærer dag, kveld og natt! Er for øyeblikket på nattevakt - og kjenner meg stresset for at dette ødelegger for graviditeten! Skal ta opp dette med avdelingsleder og lege til uken, men for øyeblikket må jeg komme meg gjennom nattevaktshelgen!
Syns også det er vanskelig å vite hvilken pasientgrupper jeg skal holde meg unna? Styrer såklart unna cellegifter og vannkopper, men lurer på hva annet som er "farlig"? Som encefalitt, influensa, gastroenteritt, lungebetennelser, rsvirus osv? Er så vanskelig nå som jeg kun er 5+6 på vei, for vil ikke dele noe med andre enn sjefen (som er på ferie), samtidig som jeg ikke vil skade lille frø! :o Noen med tips? :D <3
Sniker fra juli. Har akkurat gått ut i perm som sykepleier selv. Har hatt samtaler med bedriftsjordmor underveis, og den eneste smitten vi må holde oss unna er MRSA. Ellers beskytter vi oss bare som vanlig:) og holder oss selvfølgelig unna cellegift:)