luxusmamma
Betatt av forumet
Hva stemmer?
Kan man ta sol selv om man er gravid??
*sladrer med moto2*

Kan man ta sol selv om man er gravid??
*sladrer med moto2*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vanligvis så kan gravide ta solarium. UV-strålene går kun cirka 0,5 millimeter inn i huden. Fosteret blir dermed ikke berørt. Gravide kvinner kan imidlertid få pigmentflekker og oppnå ujevn bruning når de soler deg.
fant dette på nrk sine helse sider. det står også skrevet i broskjyren som du finner på brun og blid.
Jeg har hørt at man ikke skal bruke solarium under svangerskapet grunnet magnetisk stråling, men jeg finner ikke noe håndfast informasjon om dette på internet eller andre steder. Hvordan kan solarium påvirke fosteret?
Hei. Jeg vet at det figurerer informasjon om at solarium kan være skadelig under svangerskapet. Det vi jo snakker om er UV-stråling som ikke går dypere enn til underhuden.
I første trimester (når alle organer dannes) bør man nok unngå alt slikt, men sol noen ganger igjennom svangerskapet vil etter det jeg tror ikke bety så mye.
Uansett så er det slik i svangerskapet at alt man ikke er 110 prosent sikre på er trygt, hopper man over. Så også i dette tilfellet!