Gravid samtidig som venninne.

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Nå har det seg sånn at en venninne av meg også er gravid. Jeg er veldig glad på hennes vegne, men hun virker ikke like glad på mine vegne.

Hun er 19 uker på vei og jeg er 11 uker på vei.
Helt siden jeg har fortalt henne om graviditeten har hun hakket ned på meg, kommet med spydige kommentarer eks "litt tidlig å se på sånne ting nå" "har dere råd til den vogna da" osv osv, som om dette skulle være en konkurrangse.

Flere som har en sånn venninne? Hvordan takkler dere det?

Har heldigvis ikke en slik venninne . Det hørtes ikke noe gøy ut, skulle trodd hun var sjalu, men skjønner ikke helt hvorfor, når hun selv er gravid.

Graviditets hormoner som løper løpsk?
Er hun sånn til vanlig og?
Håper det roer seg! Skal se hun innser hvor kjekt det er når begge har baby samtidig.

Kanskje hun er irritert over at dette skulle være "hennes tid" selvom det er helt hull i hodet og oppføre seg sånn... Spør som over her, er hun oppmerksomhetssyk og typisk sånn til vanlig da ?

I vår venninnegjeng er vi 4 stk gravide, og heldigvis er alle veldig glade for hverandre. Kanskje hun er redd for egen graviditet, og usikker hvis du feks virker veldig trygg på graviditeten? Evt som over, kanskje hun tenkte at det skulle være tiden for henne...? Håper det ordenr seg, og at dere får snakket om det ❤️ er jo ikke noe hyggelig for deg hvis hun snakker "ned". ❤️

Hadde mine venniner behandlet meg sånn hadde eg kuttet di ut. Ikke noe greit å holde på sånn om en kan skylde på hormoner eller ai. Eg hadde satt meg ned å spurt hu hva problemet er.

Det var jo ikke akkurat noe koselig måte å oppføre seg på da:confused: denne gangen er det bare meg, men med de to jentene mine så har jeg vært gravid sammen med en av mine to besteveninner hver gang. Kjempe kjekt synst vi :)

Kanskje hun er irritert over at dette skulle være "hennes tid" selvom det er helt hull i hodet og oppføre seg sånn... Spør som over her, er hun oppmerksomhetssyk og typisk sånn til vanlig da ?
Signerer....Kan kanskje høres litt sånn ut? Utrolig leit da...Jeg og ei venninne var gravid samtidig da jeg gikk med gutten vår. Og vi syntes begge det var veldig koselig. Fint å kunne dele både gleder og bekymringer med noen i samme situasjon.Jeg hadde nok prøvd å ta det opp med henne hvis det ikke roer seg...

Kanskje hun er sur, nå er hun snart ikke alene om oppmerksomheten? ;p

Snakk med henne om det og ta det derfra ;) Om det fortsetter og hun mener hva hun sier, så er hun ingen venninne....

Back
Topp