Gravid på utsiden av livmora?

Jentemamma3

Flørter med forumet
Jeg var akkurat på tidlig ul pga komplikasjoner under forrige graviditet. Da fant hun en liten fostersekk og så ikke noe foster. Prøvene viser at jeg er gravid og jeg har alle symptomer, hun sa at enten var jeg mye kortere på vei enn vi trudde, eller så var det en ma, eller en graviditet på utsiden av livmoren. Jeg har ikke hatt noen blødninger.

Noen som har vært borti lignende? Kjenner jeg blir nervøs av å måtte vente så lenge på svar

Hvor lenge trodde du at du var på vei? Kanskje du ble gravid helt på slutten av syklusen din? Det varierer jo så mye. Jeg for eksempel blir alltid gravid dagen etter mensen eller siste mens dag (er nå gravid for 3.gang, og ifølge ul de to første gangene så ble jeg gravid ca 1 uke før enn jeg trodde ifølge siste mens dag). Kan hende at det er omvendt hos deg!

Jeg testet positiv 3 dager før forventet mens, så jeg fant ut av graviditeten veldig tidlig, så føler at det ikke helt kan stemme at jeg er kortere på vei? Er jo lov å håpe på det beste, men ser vel ganske mørkt ut nå jeg skulle ha vært 8+2 idag i følge mens termin

Huff det høres ut som du har noen litt tøffe dager nå. Når skal du undersøkes igjen?
Jeg har hørt om at fosteret noen ganger tar en pause også vokser videre. Så det hender at utviklingen går i rykk og napp. Mener og å ha hørt at du får smerter på den siden det har fester seg hvis det er utenfor, men vet ikke hvor langt utviklingen går før det skjer.

Jeg har hatt en exu. Visste da ikke at jeg vat gravid og fikk "mens" som vanlig, men da jeg fikk mens igjen etter 1uke og blødde i 3 uker i strekk gikk jeg til legen som trodde d var en sa og sendte meg hjem og fikk ny time en uke senere. 3 dager senere ble jeg hasteoperert. De klarte ikke redde egglederen min så jeg har nå bare en. Kirurgen sa den var så skadet det gokk ille å redde den. Det bar i ferd med å skrekka da jag ble operert og hadde de ikke operert hadde den sprukket innen et par dager og jeg har antageligvis dødd av indre blødninger.

Om du har exu burde du ha inni he**** vondt og blø om du er så langt på vei. Hvis legen misstenker exu SKAL han sende det for grundigere sjekk!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg hadde svangerskap utenfor livmoren i fjor sommer, men jeg var veldig kort på vei, bare 5 uker ca. Jeg fikk helt syke mage smerter og ble sendt på sykehuset en uke etter positiv test, der begynte jeg å blø også, de tok innvendig ul og fant ut at graviditeten hadde "stoppet" i egglederen.. Om du skulle være gravid utenfor livmoren så burde de kunne sjekke hvor graviditeten endte opp.. Men får virkelig håpe du bare er tidligere på vei!

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk for svar! Jeg tok blodprøve idag, skal ta ny på mandag også ul igjen på onsdag, har en tanke om at det kanskje er ma. Jeg har hatt endel vondt og kramper i hele magen i en god stund egentlig, trudde det skyldtes luft. Men er ikke ekstreme smerter, så kan jo bare håpe på det beste! Er den ventinga som er så utrolig nervepirrende

Hvis du får sterke smerter og/eller blødning ring legevakten!!!

Takk, ja det skal jeg gjøre! Føler at jeg sitter å venter på at det skal komme. Men syntes det er litt rart at fostersekken kan være så liten. Burde jeg ikke ha blødd om graviditeten har gått tilbake? Som hu sa som et alternativ

Virker egentlig mer som en ma. Da stopper d jo bare å vokse uten at du merker noe.

De kan vel se om det er en graviditet utenfor livmoren på UL? Helt utrolig at hun sender deg hjem dersom hun tror det er tilfellet!!

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app

Tusen takk Har tatt blodprøve til morgen idag, så skal ringe sykehuset kl.12, tiden går veeldig seint nå, men krysser fingrene fortsatt mye kvalm ol.

Off da :( anbefaler utskrapning. Da jeg hadde ma fikk jeg lite info og d endte med at vannet gikk i senga. Var heldigvis rask å komme meg på do så blod og foster kom i do. Det var grusomt. Alt kom ikke ut og jeg måtte til utskrapning allikevel. Greit å bli ferdig med d. Off føler med deg <3

Er det jeg har lyst til også, bare bli ferdig med det, men er redd hu skal si jeg må ta pille, men er vel mitt valg? Tusen takk ❤️

Huff, triste greier! Håper du får fjernet det raskt så du slipper å ha symptomene når det ikke er noen premie i andre enden. :(

Back
Topp