Gravid på Sydentur.

Chastli

Flørter med forumet
Noe spesielt jeg burde tenke på? Reiser neste lørdag, er da 13+4 :) Skal til Rhodos i Hellas.

Drikk nokk vann:)
Hold deg unna det samne du villa gjort hjemme + lokalt vann/isbiter

Smør deg godt!:)

♡Overgangen feb/mars♡

Pass på å ikke kose med katter i alle fall.. Er ofte mye løskatter på slike steder, kan vere farlig med tanke på toxoplasmose.
God håndhygiene.
Ellers må du vel bare holde deg til samme regler som hjemme. Godt gjennomstekt kjøtt, ikke spekemat, ikke upasteurisert ost. Ikke feta - kanskje vanskelig i Hellas ;) Velg spisesteder med god hygiene.. Rent bad = rent kjøkken som oftest ;)

Ikke bløtkokte egg!

Så får du sikkert flere tips fra andre - kommer ikke på mer.

Helst ingenting som ikke er kokt/stekt. Som salater ol... Isbitene bruker å være fra flaskevann. God tur :)

Excuse me, Damn that autocorrect!

Jeg kom hjem fra Rhodos forrige helg, var da i uke 12! Hold deg unna oster, salater osv. Skal du bo på all inklusive på et stort hotell så er de fleste skinker og edam ostene trygge. :) drikk nok :)

Ikke spis jordbær i syden. Husker ikke hvorfor, men venninna mi fikk ihvertfall den beskjeden i fjor.

Pass på å ikke kose med katter i alle fall.. Er ofte mye løskatter på slike steder, kan vere farlig med tanke på toxoplasmose.
God håndhygiene.
Ellers må du vel bare holde deg til samme regler som hjemme. Godt gjennomstekt kjøtt, ikke spekemat, ikke upasteurisert ost. Ikke feta - kanskje vanskelig i Hellas ;) Velg spisesteder med god hygiene.. Rent bad = rent kjøkken som oftest ;)

Ikke bløtkokte egg!

Så får du sikkert flere tips fra andre - kommer ikke på mer.
Kan ikke jeg spise bløtkokte egg hjemme heller???? :(:(

Liker best hardkokt jeg, så da er jeg safe. Men vi skal spise kjøtt gjennomstekt, så er ikke rart om egg må være helt gjennomkokt heller :p sier logikken min

♡Overgangen feb/mars♡
Elsker sann kiddelskokt egg! :) å har spist det så håper for guds skyld jeg ikke har skadet fosteret av den grunn

Drikk mye!! Pass på å ikke kok deg selv i sola, kan fort bli uvel. God tur :)

TuMmY LoVe

Håndsprit! Brukte det absolutt hele tiden i syden da jeg var gravid forrige gang. Spesielt før inntak av all mat osv. God tur :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp