Gravid på sydentur-(ønsker dytte hjelp)

FgmE

Forelsket i forumet
i uke 20 og utover...??

Noen med erfaring???

Det går fint, har ikke erfaring fra uke 20, men har fra uke 15, var i brasil i 2 uker og gikk kjempe fint

ORIGINAL: *TwinBaBe*

hihi, trodde du hadde blitt gravid på sydentur jeg!![:D][:D][:D][8D]

Dessverre, vet ikke, så dytter for deg![:)]

[:D] det kan jo bli en mulighet det også...men ønsket å hver gansle gravid når vi reiser.

Opp med denne tråden

Dytter[:D]

ORIGINAL: Fergie

[:)]

[:D]

[:)]

DYTTER

ORIGINAL: ThinkPink

lurer jeg og...så hjelper å dytte[:D]

takk[:D][:D][:D]

Var i Spania da jeg var 6 måneder på vei - gikk helt greit. Jeg spiste ikke salaten der nede og drakk ikke vannet der heller - passet på å få kjøttet godt stekt når vi var ute og spiste. Ellers passet jeg på å ikke sitte for lenge i sola for å unngå å bli for varm - passet på å drikke masse. 

ORIGINAL: Elimor

Var i Spania da jeg var 6 måneder på vei - gikk helt greit. Jeg spiste ikke salaten der nede og drakk ikke vannet der heller - passet på å få kjøttet godt stekt når vi var ute og spiste. Ellers passet jeg på å ikke sitte for lenge i sola for å unngå å bli for varm - passet på å drikke masse. 

Drakk du vann på flaske da??!!

Jeg var vel 3 mnd på vei denne gangen da vi var på kypros.
Gikk helt fint det så lenge jeg hadde med meg enn koffert med kvalmenedsettende (slet med kvalme) [:)]

Jo så er det det vanlige ikke drikke vann fra springen, spise salat, kjøttet må være gjennomstekt osv..

Var i Roma når jeg var 4-5 mnd på vei. Gikk kjempefint, bortsett fra at jeg ble fortere uvel i varmen og slikt. Passet på å drikke masse masse flaskevann, og at kjøttet var gjennomstekt og slikt.

TUSEN TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR!!

Vi skal til gand canaria i desember[:D] og da hadde jeg en liten plan om å hver på vei med nr 2, håpe jeg i hvertfall.
Kjedlig å utsette pga en uke i syden liksom[:-]

ps: jeg ALDRI vært i syden........vet at det er opp til 6 timer fly tur.

Jeg var i Tyrkia da jeg var 30 uker på vei. Hadde det helt topp. Lå ved basenget og solte meg hele uka, dumpet uti vannet når det ble for varmt. Drakk og spiste som alle andre, men holdt meg unna salat og uskrellede grønsaker. Var ganske artig å få så mye oppmerksomhet for magen. Alle lurte på om det var gutt eller jente. :)

ORIGINAL: suki

ORIGINAL: suki

Jeg var i syden i uke 20 og 21 og det gikk veldig fint. Litt kynnere når jeg var ute og gikk, men ikke så ille. Dro i slutten av mai (til Skiathos, Hellas) og da var det perfekt temperatur for en gravid frøken. Magen var ikke så stor enda heller at det var noe tungt. (Faktisk var det mange kollegaer som ikke visste jeg var gravid når jeg dro på ferie, men så hadde det spredd seg mens jeg var borte da).

Glemte å si at jeg spiste helt som normalt når jeg var der. Masse gresk salat!!!! No problem!!

Det skal man være forsiktig med. Man kan ikke vite om salaten er skikkelig vasket. Er det jordrester på den kan man risikere toksoplasmosesmitte, noe som kan føre til sterkt hjerneskadede barn.
Man skal av samme grunn holde seg unna katter.

Back
Topp