Gravid på medisin?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Flere her inne som går på medisiner på grunn av svangerskapet?

Jeg må gå på Fragmin, 2 injeksjoner hver dag (morgen og kveld), veldig høy dose pga historie med blodpropper. Når jeg sier til jordmødre/leger hva dosen er, tror de jeg sier feil :facepalm:

Men sprøytene begynner å gjøre kjempevondt, så vondt at jeg hver kveld og morgen gruer meg :nailbiting: Som å sprøyte inn saltvann. Isbiten hjelper ikke lenger heller :nailbiting: Så kjenner det tærer veldig mye på meg, psykisk, når jeg hele dagen og kvelden går og gruer meg.

Noen med tips? :sorry:

Jeg ville først og fremst fått sikkelig bekreftet at dosen er rett hvis leger og jordmødre reagerer..

Jeg ville først og fremst fått sikkelig bekreftet at dosen er rett hvis leger og jordmødre reagerer..
Det er bestemt av hematologene på Ahus, har ringt og forsikret meg om at det er rett. Det er terapautisk dose, ikke forebyggende. De fleste går vel på 5000, jeg tar omtrent 18000 o_O

Ja jeg går på mye medisiner pga svangerskapet. Synes dosen din var veldig høy, men det er jo en grunn for at du får det. Jeg tar fragmin 1 x daglig og synes det er ille nok.
. Synes de er kjempe vonde å ta og vanskelig å finne "ledig" plass pga alle blåmerkene. Hvor lenge skal du gå på de? Og finnes det ikke høyere dose per sprøyte så du kan kanskje ta 1 x daglig? Uff hørtes ikke noe gøy ut når du gruer deg til det hele dagen... jeg klarer ikke å ta de selv heller jeg da, samboer må gjøre det hver dag. Synes det er bedre når andre gjør det.

Jeg tar albyl-e :(

Ja jeg går på mye medisiner pga svangerskapet. Synes dosen din var veldig høy, men det er jo en grunn for at du får det. Jeg tar fragmin 1 x daglig og synes det er ille nok.
. Synes de er kjempe vonde å ta og vanskelig å finne "ledig" plass pga alle blåmerkene. Hvor lenge skal du gå på de? Og finnes det ikke høyere dose per sprøyte så du kan kanskje ta 1 x daglig? Uff hørtes ikke noe gøy ut når du gruer deg til det hele dagen... jeg klarer ikke å ta de selv heller jeg da, samboer må gjøre det hver dag. Synes det er bedre når andre gjør det.
da vet du litt hvordan jeg har det :) ja, magen er full av arr og blåmerker her og. Så stikker i arr hver gang :( samboeren min tar sprøytene på meg og, klarer ikke selv (har sprøyteskrekk oppå det hele).

Har tatt siden uke 1/2 (er 19 uker i morra), og skal ta til fødselen starter. Begynner på Xarelto rett etter fødsel. Du da? Og hvilken dose får du?

Det finnes en sprøyte på 18000, men legene vil at jeg skal ta to injeksjoner daglig uansett - pga de varer i 12 timer av gangen før de går ut av kroppen og da må jeg ha nytt påfyll hver 12.time. Sa de til meg. Har ringt endel og mast om å få færre sprøyter osv :p litt desperat, hehe.

da vet du litt hvordan jeg har det :) ja, magen er full av arr og blåmerker her og. Så stikker i arr hver gang :( samboeren min tar sprøytene på meg og, klarer ikke selv (har sprøyteskrekk oppå det hele).

Har tatt siden uke 1/2 (er 19 uker i morra), og skal ta til fødselen starter. Begynner på Xarelto rett etter fødsel. Du da? Og hvilken dose får du?

Det finnes en sprøyte på 18000, men legene vil at jeg skal ta to injeksjoner daglig uansett - pga de varer i 12 timer av gangen før de går ut av kroppen og da må jeg ha nytt påfyll hver 12.time. Sa de til meg. Har ringt endel og mast om å få færre sprøyter osv :p litt desperat, hehe.

Skjønner veldig godt du er litt desperat... er ikke bare bare å ta 2 sprøyter daglig :( og du skal ta de helt til fødsel også ja, føler skikkelig med deg ♡♡ jeg slutter på de i uke 24 men tar albyl e til 3 uker før fødsel. Jeg har dose 5000 på fragmin, og tatt de siden positiv test, men så er det ikke bevist at jeg trenger de heller, er mer for sikkerhets skyld siden jeg har mistet 7 ganger før...

Håper du klarer å holde ut med de, for er jo sikkert kjempe viktig at du tar de som legene anbefaler. Når du har barnet i armene, er nok mest sannsynlig alle vonde minner om de sprøytene borte vekk. Sånn prøver hvertfall jeg å tenke...
Ønker deg masse lykke til videre ❤❤

Det er piller ikke sant? Eller er jeg på bærtur :)

Det stemmer :)

Jeg hadde infarkter og blodpropper i morkaken forrige gang, som oppstod grunnet en alvorlig svangerskaps og hellp forgiftning, fødte dermed i uke 34. Så jeg får blodfortynnende/blodproppforebyggende nå for å forsøke å forebygge samme problemene.

Det stemmer :)

Jeg hadde infarkter og blodpropper i morkaken forrige gang, som oppstod grunnet en alvorlig svangerskaps og hellp forgiftning, fødte dermed i uke 34. Så jeg får blodfortynnende/blodproppforebyggende nå for å forsøke å forebygge samme problemene.
Så bra at du får medisiner denne gang :) hørtes ikke gøy ut å føde uke 34.

Back
Topp