Gravid og vondt i halsen Hva gjør jeg?

Løvinnens

Betatt av forumet
Vårspirene 2021
Jeg er 5+6 og har så vondt i den ene siden av halsen og øret:smiley-angry017 Jeg har mistet flere ganger tidligere så er så redd jeg skal gjøre noe «feil», blir redd når jeg hoster og nyser også og prøver å unngå det til jeg nesten eksploderer.

Det er jo ikke anbefalt å ta smertestillende og koffein som er i te skal man helst holde seg unna. Har dere noen råd/tips til meg?

Jeg er 5+6 og har så vondt i den ene siden av halsen og øret:smiley-angry017 Jeg har mistet flere ganger tidligere så er så redd jeg skal gjøre noe «feil», blir redd når jeg hoster og nyser også og prøver å unngå det til jeg nesten eksploderer.

Det er jo ikke anbefalt å ta smertestillende og koffein som er i te skal man helst holde seg unna. Har dere noen råd/tips til meg?
Ikke noe problem å ta Paracet

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror ikke du kan hoste på deg en SA. Ta livet med ro hvis du kan, drikk kalde væsker, varme vil irritere halsen din. Finn seg noen halstabletter som du liker. Og ta paracet som lykke_liten skriver over hvis du har vondt. Hold deg unna ibux.
God bedring :)

Smertelindring! Ta Paracet (er Ibux man ikke bør ta), spis DOC, drikk varm te med honning - evt varmt vann med honning (det bruker jeg, ikke så glad i te).

hadde bronkitt OG ørebetennelse når jeg var gravid med yngste, selv om jeg omtrent hostet ut lungene mine gikk det bra med mini :)

Du klarer ikke å hoste eller nyse på deg en SA. Og du kan, som det sies, trygt ta en Paracet. En tekopp skader heller ikke.
Det er ikke så mye man får gjort for å påvirke om man vil oppleve SA/MA i det hele tatt.... skjer det, er det fordi at embryo/foster ikke er levedyktig uavhengig av hva du gjør og ikke gjør

Jeg var skikkelig dårlig her for noen uker siden. Hadde heldigvis ikke feber, men hostet så ille at jeg falt sammen på gulvet i smerter hver gsng. Paracet kan tas ved behov - jeg tok så lite som mulig (men det er farligere å gå med feber som gravid enn å ta Paracet). Ellers må man forsøke å halspastiller man kan ta.. (jeg fant ingen som
Funket som har trygge).. drakk litervis med vann..

Det finnes mange typer te uten koffein :) med litt honning og sitron i er det godt for halsen :happy:

Iskrem er mitt beste tips utenom smertestillende. Har hatt mange runder med streptokokker, og fløteis funker fjell som en lindring!

Back
Topp