Gravid og vektoperert

babysykigjen

September 2013 <3
Er det flere her som er vektoperert og gravid? Det er ca 8.5 måned siden jeg ble operert. Har alt bestilt legetime, og skal dit torsdag 10. januar. Merker dere noe i forhold til svangerskapet? Jeg merker ikke noe så langt.
 
Gratulerer med spiren :)

Jeg er ikke vektoperert, så har ikke så mange egne erfaringer og dele.
Men vet det er flere brukere på Babyverden som er i din situasjon, så håper noen kan svare :)

Om du ønsker kan jeg linke denne til generrlt, kanskje du får mer respons der.

Lykke til :)

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk 2
 
Jeg er gravid og vektoperert. GBP for 4 år siden. Nå er ikke dette noen fasit, for vi er alle forskjellige. Du har også kommet mye kortere i løypa, enn det jeg har. Du er fortsatt i aktiv vektnedgang, noe som kan gi andre utslag. Dette svangerskapet har vært mye lettere enn mine andre to. Jeg har vært lite dårlig, har ikke vært kvalm en dag og har ikke hatt bestemte lyster. Jeg er jo ikke alltid venn med maten, så det har vært litt jobb å få i seg det man trenger. Har derfor hatt tilvekstkontroller på sykehuset(ul), hver mnd og hver 14.dag de siste 8 ukene. Jeg har ikke gått opp i vekt selv, dette svangerskapet og det er ikke legene så veldig glad for. Jeg har også sliti med veldig lav Hb, siden jeg ikke tar opp jernpreparater.Måtte derfor inn på sykehuset i uke 30 og få jern IV. Det bedret seg noe etter dette, men er på vei ned igjen nå på slutten. Dette har medført en konstant hodepine gjennom hele svangerskapet. Har allikevel vært i full jobb frem til uke 33-34.
Hva slags ekstra oppfølging du vil få i svangerskapet avhenger helt av legene du treffer på. Ved de sykehusene som utfører opersjoner selv, er gjerne oppfølgingen bedre. Dette handler en del om kunnskap.
Det viktigste for deg fremover, blir å velge de riktige matvarene. Mange har hatt god hjelp av ernæringsfysiolog under svangerskapet. Blodprøver for å sjekke ernæringsstatus er også viktig. Masse lykke til og gratulerer så mye med spira :)
 
Tusen takk for fint svar. Ja er enda i aktiv vektnedgang, men går veldig sakte nedover da heldigvis. jeg kommer til å kreve ekstra oppfølging i dette svangerskapet, nettopp fordi jeg er vektoperert. Skal ta kontakt med jordmor over nyttår og få time der og.
 
Back
Topp