gravid og utslitt..

maibarn86

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Jeg jobber med småbarn i barnehage, og har en svært hektisk arbeidsdag . I det siste  har jeg følt at jeg har mistet alt av engergi og overskudd etter en dag på jobben. Når jeg kommer hjem er jeg nødt til å sove orker ingenting på ettermiddagene og kvelden er i tilegg helt gååen i ryggen.

Har bestil time til legen og høre hva hun har å si om jeg kan sykmelde meg litt, men føler det blir så rart for jeg er jo ikke direkte syk. Er også redd for å bli sett på som lat eller sytete..
Snakket litt med sjefen om å gå kortere dager, men det gikk ikke for de hadde ikke noen som kunne steppe inn 1-2timer per dag..
Jeg vill jobbe så lenge som mulig i svangerskapet..

Noen som er i samme båt? eller har noen tips om hvordan man kan tilrettelegge for å vare lengst mulig på jobb i bgh eller noen som har fått tilrettelagt for seg, evt hvilken tiltak ble gjort?
beklager rotet innlegg.. måtte bare lufte bekymringene mine

Jeg kjenner meg veldig igjen i d du skriver. Jobber m de mellomstore i Bhg (2-4) og de tar all energi fra meg om dagen. Bruker mye energi på å klare være en god, tålmodig voksen. Men da er d energitomt etter jobb. For tre uker siden begynte ryggen å krangle og.. Snakket m min lege om d, og ho ble litt redd e skulle tappe me helt tidlig i svangerskapet å risikere å bli fullt sykmeldt altfor tidlig. Derfor anbefalte ho en sykemelding på 20% en periode nå for å se. Var og litt redd je skulle bli sett på som sytete som sykmelder meg allerede- men de har vært veldig forståelsesfulle. Har en dag midt i uka som jeg er hjemme å henter meg litt inn igjen, og d føles såå godt! Ja, jeg er fortsatt utrolig sliten etter en dag på jobb, men d å få oppdelt uka litt hjelper mye på motivasjon for å komme meg gjennom dager som føles tunge. Jobber veldig m meg selv for å passe på ryggen mens je jobber, være obs på arbeidsstillinger osv. Ikke like lett når man jobber m barn, men blir mer bevisst for hver dag:) Snakk m sjefen din og legen og fortell hvordan du har d. Ingen er tjent m at du skal slite deg helt ut. Ta vare på deg selv og den lille og følg signalene fra kroppen.

Kjenner meg veldig igjen av følelsen du beskriver av å være totalt utslitt og gåen når du kommer hjem.
Jeg jobber og i bhg, og fikk bekkenløning i uke 10. I uke 14 (sist uke) ble jeg sykmeldt 50%. Ja, det er tidlig, men det gikk ikke mer, jeg fungerte knapt på jobb og slettes ikke etter...

Sjefen din skal tilrettelegge best mulig for deg, jeg jobber mest halve dager. Jeg syns hun/han burde være mer behjelpelig med å finne en god løsning for begge parter - de ønsker vel å beholde deg lengst mulig i jobb vil jeg tro?

Håper det ordner seg for deg! :)

Skjønner deg veldig godt! Jobbet selv på småbarneavdeling da jeg gikk gravid første gang. Forferdelig tung og krevende jobb når energien ikke er på topp. Jeg hadde ingen plager i svangerskapet annet enn at jeg var totalt utslitt. Var 50 % sykemeldt fra uke 12-18 og ble 100% sykemeldt etter det. Er ikke verdt å slite seg ut på å passe andres barn når du faktisk skal ha overskudd til å produsere ett barn selv ;-) Magen blir bare større og større, det blir vanskelig å løfte og gjøre alt det praktiske, og det er fare for bekkenløsning fordi man er mye opp og ned på gulvet osv. Bedre å roe ned enn å kjøre deg selv i veggen!

Jeg også kjenner meg godt igjen. Jobber som ped.leder på småbarnsavd, og har lenge vørt totalt utslitt. I går ble jeg fullt sykmeldt en periode. Synes det er tidlig og "flaut" men dette er for å komme meg igjen litt for så å kunne komme tilbake redusert. Legen sa til meg at jeg burde sykmeldt meg fø, fir fsren er at du sliter deg helt ut fra starten. kanskje du også trenger noen uker å komme deg på bens igjen

utrolig godt å høre at det ikke bare er meg som har det sånn.. Skal ta en prat med legen så håper jeg det ordner seg, kjenner jeg fikk litt mer guts til å si i fra nå uten at jeg føler jeg syter, enn det jeg hadde før jeg skrev dette innlegget, så tusen takk for svar :)

Back
Topp