Gravid og turnusarbeid.

Serita85

Andre møte med forumet
Hei.
Er nyskjerrig om det er noen som har kunnskap om graviditet og turnusarbeid. Jeg jobber 3 skiftsturnus, dvs dag, kvelds og nattevakter. Når bør man slutte å gå nattevakter, er det farlig? Jeg er i god form foreløpig, ingen kvalme eller andre plager.
Håper noen kan hjelpe :)

20.april <3

Har jobber selv bare nattevakter, 7 dager 7 fri med et par vakter.
Det har varit veldig tufft og skal gå over på dag snart.
Har spurt gyn og Lege om det, men de sier det ikke påvirker barnet.
Man kan jobbe så lenge man vil..
Men man må lytte på kroppen vad den klarer av :)
Lykke til! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg jobbet tredelt turnus da jeg var gravid med første, og for meg gikk det helt fint :) jeg byttet bort nattevaktene de 4 siste ukene før jeg gikk i permisjon, men det var mest fordi en av kollegene mine trengte hjelp (hun kunne ikke jobbe kvelder pga familiesituasjonen, så jeg fikk kvelder av henne så fikk hun netter av meg:) )

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg jobba tredelt til jeg ble sykemeldt sist svangerskap (uke 28). Nå har jeg kun netter, og det har jeg ikke sjans til å gå da jeg er i dårligst form på kvelden.

Jeg hører rett og slett på kroppen min. Har en veldig grei sjef og hun ordner og tilrettelegger for meg når jeg trenger det. Har nesten ikke jobbet natt etter jeg ble gravid fordi kroppen min trengte unormalt lang tid for å omstille seg, og da ble det bare slitsomt.. Men satser på å være tilbake i ordinær turnus så fort de værste plagene gir seg :)

Takk for svar dokker :) æ e i fin form og klarer å sove i mellom vaktene. Mest redd for at det ska være farlig,men som æ skjønner så e det det ikke. Snart 12 uker,håper å være i like god form videre å kunne jobbe mest mulig. Spennende tid dette,gleder meg til 12 uker e over så jeg slipp å lyge hvorfor jeg ikke er på fest ol. Vi har bestemt oss for å vente til over 12 uker før det blir "offentlig".

11+1 i dag :)

Back
Topp