Gravid og trening

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Dersom en er gravid, hvordan kan en da trene?? Tenker da på magen. Har hørt an en ikke skal trene en spesiell magemuskel.. Men har ikke peiling. Kan en ta situps????

Du kan trene likt med det du har gjort til du ble gravid, eller begynne med lett mosjonering. Både styrke og kondisjon er ok, men man må lytte ekstra til kroppen. Stopp om man blir overopphetet, svimmel eller utslitt. Drikk nok vann!

Dette med magemusklene, handler om at når magen begynner å vokse så deler de seg. Så man sier vel at man kan trene magemusklene som normalt de første 12 ukene, etter det kan man trene de skrå musklene, men ikke de rette?

Det ville jeg ikke gjort, nei.
Det går antakelig fint de første par månedene om man har brukt de før, men etter det er det nok ikke greit. De er jo tunge og slår i magen.

Jeg tar sit-ups annenhver dag jeg... er det farlig da eller??[&:]

Jeg trenger i alle fall som før. Men kan se for meg at situps blir et problem etterhvert[8D]

ORIGINAL: toneany

Det ville jeg ikke gjort, nei.
Det går antakelig fint de første par månedene om man har brukt de før, men etter det er det nok ikke greit. De er jo tunge og slår i magen.

Det gjør de ja. Jeg har brukt den litt, men tror jeg pakker den vekk ja, greit å ta forhåndsreglene.[:)]

ORIGINAL: EricaJenta

Jeg tar sit-ups annenhver dag jeg... er det farlig da eller??[&:]

Jeg håper en kan fortsette med dette, og at det bare er positivt da. Men når magen vokser så tenker jeg meg at den kommer til å være i veien[;)]

Back
Topp