Gravid og trening

Alleycatt

Flørter med forumet
Hei!

Jeg er vanligvis veldig aktiv og trener så og si hver dag, er løpeintruktør og driver med idrett. Er 11+1 og Har de siste fem ukene klart og trene ca 2 ganger i uken, helt korte økter 30-45 min, med minimal bevegelse utenom det (sliter med å gå fra og til jobb) på grunn av kvalme og tretthet.

Kjenner at det påvirker fordøyelse, søvn og livsglede, så har virkelig lyst til å komme meg ut og kjenne meg som meg selv! Har lastet ned en app «alive» (betalt) med gravidtrening som ser bra ut, men har ikke kommet ordentlig i gang.

Føler at kvalmen slipper mer og mer og har endelig fått til tre lengre økter denne uka.

Hvordan har dere det med trening og hører gjerne om noen har tips

Sliter også veldig med trening om dagen. Har alltid løpt iaf 50km i uken, men nå har jeg redusert målet, og prøver å få til 30km… det er så hardt når man er kvalm og sliten.
Er en liten del av livet så tenker det ikke er så viktig å holde helt samme aktivitetsnivå.
Men Håper det blir bedre i andre trimester, for trening skal jo gi et enklere svangerskap..
Har dessverre ingen tips utenom å slette Strava og fjerne treningsklokken, sånn at de tingene ikke skal minne på at formen stuper. I tillegg så prøver jeg å trene like ofte som før, men heller lettere og kortere økter.
Nå blir det snart bart ute også, så håper på noen lette joggeturer ute.
Har alltid hatt trening som en del av identiteten, så føles veldig kjipt når formen går så brått ned..

Jeg har selv brukt å trene flere ganger i uken, hovedsaklig functional fitness og Hyrox, men siste ukene har jeg fått inn en økt på grunn av kvalme og lite energi. Vurderer å prøve Mila (milamovement) som også har treningsprogram tilpasset gravide.

Back
Topp