Gravid og snus

Arilde

Andre møte med forumet
Jeg brukte snus fram til jeg fant ut at jeg var gravid 4+3. Nå er jeg engstelig for at fostret har tatt skade av det. Er noen her som har vert i samme situasjon og at det har gått bra. Eller om noen vet om det kan ta skade fram til uke 4?

Jeg brukte snus fram til jeg fant ut at jeg var gravid 4+3. Nå er jeg engstelig for at fostret har tatt skade av det. Er noen her som har vert i samme situasjon og at det har gått bra. Eller om noen vet om det kan ta skade fram til uke 4?
Dette går så fint! Hvis du sluttet ved positiv test så er det topp!
Tenk så mange som ikke vet at de er gravide men i uke 5-6-7-8 plutselig finner det ut og må slutte med nikotin.
Meg selv inkludert, dette går fint!

Snuste bevisst fra jeg fant det ut 3+2 til morkaka tok over for plommesekken. Mistet i MA i fjor og hadde ikke håp om at dette gikk motsatt vei. Men det at du har klart å slutte så tidlig er helt fantastisk! Stå på videre, du er flink!

Tenk så mange som ikke vet at de er gravide men i uke 5-6-7-8 plutselig finner det ut og må slutte med nikotin.
Det er godt å høre Jeg er overbekymret for det meste Jeg har også ADHD og bruker Aduvanz, som er medisinsk amfetamin. Min lege sier jeg trykt kan det fram mot slutten, men må da trappe ned så barnet ikke blir født med abstinenser. Jeg vet ikke om jeg føler det er trykt, så vurderer å slutte på den. Var ekstra redd for at kombinasjonen med et amfetaminpreparat og snus skulle være ekstra ille. Vil bare at barnet i magen skal være så trygg som mulig ❤️

Når jeg ble gravid i 2020. Viste jeg ikke var gravid og snuste da. Fant ut nesten 1 uke over. Stoppet fort da med snusen. Det er ikke alle som slutter i løpet av svns. Eller som slutter tidlig noe som er bra man klarer

Når jeg ble gravid i 2020. Viste jeg ikke var gravid og snuste da. Fant ut nesten 1 uke over. Stoppet fort da med snusen. Det er ikke alle som slutter i løpet av svns. Eller som slutter tidlig noe som er bra man klarer
Ja slutta når jeg fant det ut, men man frykter at det allerede kan ha tatt noe skade. Men nå tror jeg at jeg bekymrer meg i overkant mye

Det går fint eg drakk vin uken før eg tok testen. Slutter med alkohol når eg fikk positiv test. Fleste lever som normalt når de prøver, til de får positiv test

Tror ikke det har noe å si! Jeg var 3 uker på vei når jeg fant ut jeg var gravid og da hadde jeg drukket alkohol og røyket rett før. Fikk ei frisk lita jente :) så lenge du ikke gjør det nå som du vet om det så skal det gå bra.

Og det finnes nikotinfri snus, det kan du bruke :)

Det går nok fint
Fant ut jeg var gravid i uke 10. Før det hadde jeg drukket (mye) alkohol. Men det kan jeg ikke gå å bekymre meg for, gjort er gjort.

Deler ikke blodomløp med foster enda. Jeg tok ett glass vin 3 dager før positiv test, ante ikke at jeg var gravid. Jeg hadde igrunn gitt opp håpet og hadde tenkt å søke om ivf, så tok ett glass vin på Gardermoen på vei hjem fra 10 dagers ferie :)
Takk

Tror ikke det har noe å si! Jeg var 3 uker på vei når jeg fant ut jeg var gravid og da hadde jeg drukket alkohol og røyket rett før. Fikk ei frisk lita jente :) så lenge du ikke gjør det nå som du vet om det så skal det gå bra.

Og det finnes nikotinfri snus, det kan du bruke :)
Takk Det var godt å høre

Snuste bevisst fra jeg fant det ut 3+2 til morkaka tok over for plommesekken. Mistet i MA i fjor og hadde ikke håp om at dette gikk motsatt vei. Men det at du har klart å slutte så tidlig er helt fantastisk! Stå på videre, du er fli

Back
Topp