Gravid og skole

FrøkenStrøken

Andre møte med forumet
Hei damer! Jeg begynner på en bachelor nå i August og har termin i begynnelsen av April. Er det noen her som har vært igjennom lignende? Eller som er d nå? Jeg har så lyst til å fullføre første året uten å vente ett år etter at barnet er født! Sikkert litt optimistisk å håpe det går men alt er mulig. Holder det med noen uker fri fra skolen for å bli ferdig før sommeren eller kan jeg bare glemme d... Begynner uansett studiene og tar d som d kommer. Tips? Erfaringer!

Sent from my iPad using BV Forum

Det du bør sjekke ut, er om muligheten for å få gjort om studielånet du tar det året til stipend, for ei jeg studerte med fikk baby i skoleåret, og hun gikk gjort om rubb og stubb. Det er mye penger det er snakk om!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, det kan du. Lånekassen bryr seg ikke om du fullfører 1.klasse eller ikke men får du ha med deg baby på skolen? Det er litt ulik praksis rundt om. Hos oss (sykepleien på hioa får vi ikke lov).

Ta kontakt med skole og hør med de tenker jeg, for de vet sikkert om dette har blitt gjort før. Er det obligatoriske samlinger eller oppmøte hver dag? Eller kan man være hjemme når man vil? For da er det jo bare at du må få tatt eksamen. Fullt mulig skolen hjelper deg med litt tilrettelegging, det burde da virkelig gå an.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det finnes alltid ei løsning:) Ta kontakt med skolen, så ordne det sæ. Det blir tungt, men verdt det:)

.

Last edited:
Er det mye praksis i studiet ditt?

Jeg begynte på studie på høsten med forrige mann, jeg endte opp å slutte etter han ble født i feb. Men det var mange årsaker til. Bl.a. Så måtte jeg møte hver tirsdag og fredag på nettet fra 09-15. Jeg var mye alene. Fikk fødselsdeprisjon. Obligatoriske samlinger. Lang reisevei.

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Back
Topp