Gravid og problemhud

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
I mitt forrige svangerskap hadde jeg så fin hud. Egentlig den beste på flere år. Da baby kom og jeg begynte å amme ble det straks verre. Det har vært litt av og på siden. Er gravid igjen nå - og har fullstendig hudkrise! Talgkjertlene er hyperaktive, det dukker opp røde små kuler i panna omtrent daglig. Hakepartiet er også ille. Og huden er ekstremt sensitiv. Når jeg vasker/renser blir jeg rød med en gang, spesielt fra nesen ned på hver side av munnen. Jeg smører med La Roche Posay effaclar duo, men synes ikke det blir noe bedre... :( Føler meg bare helt ræva om dagen. Noen tips og råd til produkter etc.?

Honning funker bra mot uren hud. Jeg legger det som maske, men tar det kombinert med badekar, for det drypper litt. Ellers pass på å vask fjeset med vann morgen og kveld, skift putetrekk ofte, og peel regelmessig. Dropp sukker, jeg merker stor forskjell på huden om jeg spiser sukker over en periode...

Jeg har aldri slitt med huden.. Så ble den forandret i graviditeten. Søke det opp og det jeg kom frem til var at når man er gravid med jentebaby så stjeler ungen skjønnheten til mor. Så da begynte jentefølelsen å vokse. Og jaggu har vi sett at det blir jente på oul og ul.
Jeg bruker peeling i ansiktet hver gang jeg dusjer. Gnir den godt inn. Og huden ble fin igjen. Kvisene forsvant og tørre deler rettet seg opp.
Bruker en peeling jeg kjøper på apotek 1. Den er blå med hvit skrift. Husker ikke hva den heter. Passer til alle hudtyper. Ellers skyller jeg ansiktet i vann morgen og kveld ;)

Må dytte denne litt.
Skrubber og renser, samt bruker maske. Det er gode råd i og for seg det, men her trengs tydeligvis sterkere lut! Hormoner er sterke saker! :p
Noen andre?

Føler med deg!! Eg har fått masse kviser og urenheter. Føler meg grusom :/ pleier ikkje og ha så ekkel hud til vanlig. Har en god skrubb som alltid order huden min perfekt. Nå funker den ikkje i det hele :(

Jeg hadde skikkelig uren hud i første svangerskap, jeg rensa, skrubbet, vasket huden flere ganger om dagen. Men huden var fet og kvisete uansett!

Og det samme fikk jeg denne gangen. Så jeg gikk til legen og fikk hjelp. Vasker huden morgen og kveld og er nå kvisefri, men det eneste er at nå (er to dager over termin) er huden litt fet, men det går over etter fødsel. Så lenge jeg er kvise fri og fin i huden, er jeg glad. :)

Jeg fikk noe som het dalacin som jeg smører på etter skrubb og tonic. Avslutter med en god fuktighetsgivende krem UTEN olje. :)

Jeg er sånn til vanlig. Ikke akkurat så veldig uren hud men veldig sensitiv. Det beste er å unngå kremer. Det kan fort gjøre det verre på sensitiv hud. Jeg renser ansiktet med vichy fra apoteket hver kveld. Kan ikke bruke noe om morran for da blir jeg rød i ansiktet. Men alle har jo forskjellig hud og kan jo høre med apotek eller lege.

Jeg hadde det i sist svangerskap. Gikk til hudpleier og alt, men eneste som hjalp meg, var å bruke honningmaske en gang i uka.
1 ss honning, noen dråper jojobaolje (eller annen olje. Olivenolje funker og.), la virke i 15 minutter eller til det begynner å svi, og vask av.
Jeg er ikke veldig opptatt av at ting skal være økologisk og sånn, og hadde ikke egentlig helt troa, men det virka faktisk utrolig godt. Honning er visst betennelsesdempende. :)

Hei! Jeg hadde også dårlig hud i starten av svangerskapet, startet med serien ClearStart fra Dermalogica i uke 10 og etter noen uker var huden knallfin. Det kan selvfølgelig være flere faktorer som spiller inn her (hormonendringer i svangerskapet), men denne serien er den beste jeg noensinne har prøvd og jeg har prøvd en god del. Fås kjøpt på apotek. Anbefaler å kjøpe startpakken til å begynne med for å se om det er noe for deg. Jeg kjøpte fort de store versjonene av både ansiktsrens, ansiktsspray, dagkrem, nattkrem og skrubb. Masse lykke til :)

Jeg hadde det i sist svangerskap. Gikk til hudpleier og alt, men eneste som hjalp meg, var å bruke honningmaske en gang i uka.
1 ss honning, noen dråper jojobaolje (eller annen olje. Olivenolje funker og.), la virke i 15 minutter eller til det begynner å svi, og vask av.
Jeg er ikke veldig opptatt av at ting skal være økologisk og sånn, og hadde ikke egentlig helt troa, men det virka faktisk utrolig godt. Honning er visst betennelsesdempende. :)

Det virker så ekkelt... Olje er jo ikke bra for sånn type hud...? Skeptisk, hehe... ;) Hva slags honning brukte du? Har akasie.

Hei! Jeg hadde også dårlig hud i starten av svangerskapet, startet med serien ClearStart fra Dermalogica i uke 10 og etter noen uker var huden knallfin. Det kan selvfølgelig være flere faktorer som spiller inn her (hormonendringer i svangerskapet), men denne serien er den beste jeg noensinne har prøvd og jeg har prøvd en god del. Fås kjøpt på apotek. Anbefaler å kjøpe startpakken til å begynne med for å se om det er noe for deg. Jeg kjøpte fort de store versjonene av både ansiktsrens, ansiktsspray, dagkrem, nattkrem og skrubb. Masse lykke til :)
Takk for tips! :) Grusomt å være 35 år og se sånn ut!

3bd7647685d70819e5bd48acedcc295a
Jeg sverger til denne fra Dr.organic. etter et par dager med den, så blir huden min nesten helt fin igjen :) fåes kjøpt på helsekost butikk.

Det virker så ekkelt... Olje er jo ikke bra for sånn type hud...? Skeptisk, hehe... ;) Hva slags honning brukte du? Har akasie.
Oljen er ikke nødvendig, er honningen som er viktigst. :) brukte bare sånn vanlig honning i boks, jeg. Tips er å bruke engangshansker når du tar det på, så slipper du å få det på hendene. :p og å bruke klut med varmt vann når du tar det av!

Har det på akkurat samme viset :/ etter fødselen dukka det opp overalt :S under svangerskapet ble ryggen til en kvisete 14 åring :S bruker nå basiderm fra apoteket i et forsøk på å bli kvitt det. Håper dt funker snart!

Back
Topp