Gravid og på MR

Meluca

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
I går måtte jeg på en mr undersøkelse. Legen min hadde fortalt meg at det gikk helt fint å ta mr.
Kommer bort til sykehuset, og da hun som skulle ta mr'n på meg fikk høre at jeg var gravid så sa hun til meg først at hun ikke ville gjøre det men hun skulle hente en lege å snakke med han.
Hun fortalte meg også at fostervanne kunne begynne å koke [&:] Vet ikke om dette stemmer i det hele tatt, men det skremte i allefall meg.
Så jeg sa at hvis det kan skje så vil jeg ikke ta den. Hun fortsatte med at hun måtte få tak i en lege som kunne si om det var i orden eller ikke.
Etter 10 min så kom det en lege inn å de diskuterte, men ble ikke enige. Dem ringte til et annet sykehus, og fant ut at jeg kunne ta en kort seanse uten kontrastveske.

Etter at jeg kom hjem fra alt det her så merket jeg jo mye urvenhet i magen. Men har liksom ikke helt funnet ut om det bare var for at jeg hadde det bilde i hode at fostervannet kunne koke, eller om det var pga lite mat og drikke.
Føler meg i allefall bedre form i dag.

Har jo lest at man både kan ta og ikke ta mr mens man er gravid. Så håper virkelig at det har gått bra.

Det hjelper jo ikke akkurat at "fagfolka" ikke blir enig seg i mellom heller!!!! Herlighet, hva er det for no liksom!!! Gjør deg jo bare enda mer usikker!

Skjønner deg godt! Men det går helt sikkert bra! Jeg kan ikke tenke meg noe annet!!!

Klemmer til deg![:D][:D][:D]

Uff da.

Men var det livsviktig at du tok MR?? Hvor langt er du på vei? De kunne kanskje vente til du var over 20 uker.

Siden de valgte å gjøre det, så har det nok godt bra. De sier jo at man får veldig mye stråling av å fly også.

Fant en link fra lommelegen.

http://www.lommelegen.no/336691/mr-og-graviditet

Det har helt sikkert gått bra. Tror nok ikke fostervannet kan koke, det er jo strålingen de evt. er redde for. Hvis fostervannet hadde kunne koke, så ville jo all annen væske i kroppen også kunne koke. Det er ikke tilfelle. Så det kan umulig være sant.

Jeg er 15 uker i dag.

For meg er det en betryggelse at mr'en ble tatt av hode pga at før jul ble det påvist at jeg hadde en utvoksning i hode. Så måtte vente til mars før jeg tok ny for at dem skulle se om det var økning eller minsking på utvoksningen.
Men det er jo også urovekkende når dem kommer til meg å sier at fostervannet kan koke. Skjønner ikke helt hva dem tenker med når dem sier noe slikt.
Har hatt bilde av " kokt baby " på hjernen siden hun fortalte det [&:][:'(]

Men nå er jeg litt roligere. Har ikke hatt noe form for plager i dag [:D] Satser på at det går strålende.

Så teit å si....som cupcake skriver så ville jo all annen væske koke og.... [8|] Jeg skulle tatt av kne og sviger mor jobber med det og sa at det ikke var noe farlig.

himmel altså, forstår ikke att folk kan si noe sånt uten å vite 100% sikkert, kan jo skremme livet av folk med slike uttalelser!

ORIGINAL: Sarah26

himmel altså, forstår ikke att folk kan si noe sånt uten å vite 100% sikkert, kan jo skremme livet av folk med slike uttalelser!

Back
Topp