Gravid og oppussing

Babydream2022

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Påskeliljene 2022 ❤️
Septemberskattene 2023
Jeg lurer på om andre har erfaringer å komme med.

Vi står midt i en noe mer omfattende oppussing, holdt på i 6 måneder nå trur jeg, og har masse igjen. Men vi har kommet til det stadiet hvor vi skal sparkle gipsveggene og tak. Noen erfaring om jeg som gravid kan bidra med det?

Savner så utrolig mye å ha stue og kjøkken og vil så gjerne bli ferdig. Men kommer til å ta tid da mannen har mistet arbeidslyst etter sommerferien, og hvis han skal gjøre alt alene.
 
Vi pusset opp i forrige svangerskap, jeg sparklet og hjalp litt til med maling. Brukte maske og luftet godt. Det gikk helt fint, var bekkenet som hovedsakelig satte en stopper :meh:
 
Vi pusset opp i forrige svangerskap, jeg sparklet og hjalp litt til med maling. Brukte maske og luftet godt. Det gikk helt fint, var bekkenet som hovedsakelig satte en stopper :meh:

Tusen takk for tilbakemelding:happy: da kan jeg iallefall bidra med noe prøvde å pusse det vi allerede hadde sparklet her før jeg fant ut at jeg var gravid og fant ut at jeg ikke var spesielt god på det:facepalm:
 
Vi er midt i masse oppussing vi også, (og det er jeg som er pådriver, ikke mannen), men måtte rett og slett ta en pause fra alt nå da jeg ikke orker noenting pga konstant kvalme og så er jeg så fryktelig sliten stadig vekk. Jeg synes lukten av rommet vi nylig ble helt ferdig med fortsatt er så ekkel selv etter masse lufting (er bare svak malingslukt fra Boutinox Stue & sov :hilarious:) at jeg knapt orker være der inne. Der mangler det fortsatt lister rundt det nye gulvet… Det kjennes veldig kjedelig å måtte drøye flere uker med videre prosjekter, men jeg satser på at formen er mye bedre etter rundt uke 12, så får vi gjort masse ila høsten. Da er jo været etterhvert slik at det er ok å være mer inne også. :p Lykke til med å få ferdig kjøkken og stue etterhvert da!
 
Da jeg gikk med første så var vi i gang med å bygge hus. Gjorde alt selv. Jeg hjalp til med alt fra sparkling til maling. Gikk helt fint. Måtte bare ta litt pauser og lufte godt. Nå er det nytt hus, ny mann og denne runden massiv oppussing. Vi har holdt på i hele sommer og har nok et halvt år igjen. Går litt sakte nå, men jeg gjør det jeg orker. Håper å bli ferdig til jul
 
Holdt på med oppussing forrige svangerskap. Klarte ikke å være så mye til hjelp første trimester siden jeg sov omtrent hele dagen utenom når jeg var på jobb. Men etterhvert var jeg med å malte og pusse på diverse ting etter behov. Var med å løfte materiale når jeg kunne. Og lagde mat og kaffe til mann og de som eventuelt hjalp han den aktuelle dagen. Ventilering er viktig og det å ta pauser.
 
Vi er midt i masse oppussing vi også, (og det er jeg som er pådriver, ikke mannen), men måtte rett og slett ta en pause fra alt nå da jeg ikke orker noenting pga konstant kvalme og så er jeg så fryktelig sliten stadig vekk. Jeg synes lukten av rommet vi nylig ble helt ferdig med fortsatt er så ekkel selv etter masse lufting (er bare svak malingslukt fra Boutinox Stue & sov :hilarious:) at jeg knapt orker være der inne. Der mangler det fortsatt lister rundt det nye gulvet… Det kjennes veldig kjedelig å måtte drøye flere uker med videre prosjekter, men jeg satser på at formen er mye bedre etter rundt uke 12, så får vi gjort masse ila høsten. Da er jo været etterhvert slik at det er ok å være mer inne også. :p Lykke til med å få ferdig kjøkken og stue etterhvert da!
Asså...

Vi pusser også opp. Og har malt nesten hvert rom, like før jeg ble gravid. Jeg KLARER ikke lukten. Brekker meg som en rulling. Lukter helt merkelig i min nese. Holder på å bli gal i eget hus. :bored:
 
Er jeg som er pådriver her også, mannen er veldig flink til å utsette ting. Vi har ikke begynt å male ennå, en veldig stor sparkel jobb foran oss, for ikke snakke om pussing av sparkel:wtf: Men nå skal vi kjøpe nytt kjøkken til helga, så da håper jeg ting skjer litt fortere
 
Back
Topp