gravid og operasjon...

Linn1

Betatt av forumet
poff

det er en ting man må informere om ihvertfall.!!!
Hadde nok spurt om det har noen konsekvens!?
Og at du tror du kanskje er gravid..

Jeg hadde ikke turt å la være!

Du kan ikke opereres om du er gravid, så hadde definitivt tatt den testen. Sier seg selv at du ikke kan legges i narkose med et foster/embryo i magen, ei heller gjøre inngrep i kroppen.

Jeg fant ut 2 dager før jeg skulle opereres at jeg var gravid, da ble operasjonen avlyst. De sa at de ikke la gravide i narkose hvis det ikke var livsviktig [:)]

Du blir spurt om det er noen sjangse for at du kan være gravid, og hvis du sier du er usikker så blir du bedt om å ta en..

Tester jo selfølgelig om det er farlig, men grunnet familen kommer til å bli helt gal (negativt) om jeg er gravid nå, så vil jeg helst vente, for jeg vil gjerne ha baby...
vil ikke skade baby, så tester selfølgelig om det er noe farlig+ kommer til å informere sykehuset om dette...
ikke gidd å lage krangletråd om dette nå da...

ORIGINAL: SunShin

Jeg fant ut 2 dager før jeg skulle opereres at jeg var gravid, da ble operasjonen avlyst. De sa at de ikke la gravide i narkose hvis det ikke var livsviktig [:)]

oki, da tester jeg med det samme :) tusen takk for svar [:D]

ORIGINAL: Linn1

ORIGINAL: SunShin

oki, da tester jeg med det samme :) tusen takk for svar [:D]

Lurt! [:)]

ORIGINAL: AnnaFrost

Du kan ikke opereres om du er gravid, så hadde definitivt tatt den testen. Sier seg selv at du ikke kan legges i narkose med et foster/embryo i magen, ei heller gjøre inngrep i kroppen.

Det kan man helt fint gjøre.. Slutt å spre tull om du ikke har peiling!

TS: Det er mange som blir operert når de er gravide.. Men de vil nok ønske å utsette mindre viktige operasjoner.. Er man syk, så er man syk.. Hjelper ikke å si til blindtarmen at det passer dårlig å bli betent akkurat nå, for nå er jeg gravid..

Tester jo selfølgelig om det er farlig, men grunnet familen kommer til å bli helt gal (negativt) om jeg er gravid nå, så vil jeg helst vente, for jeg vil gjerne ha baby...
vil ikke skade baby, så tester selfølgelig om det er noe farlig+ kommer til å informere sykehuset om dette...
ikke gidd å lage krangletråd om dette nå da...

Du trenger jo ikke si det til familien med en gang da [;)] Du blir jo værken mer eller mindre gravid om du tester eller ei...
Og, ja, dette er noe som de trenger å vite om før operasjonen...

ORIGINAL: lindaen

TS: Det er mange som blir operert når de er gravide.. Men de vil nok ønske å utsette mindre viktige operasjoner.. Er man syk, så er man syk.. Hjelper ikke å si til blindtarmen at det passer dårlig å bli betent akkurat nå, for nå er jeg gravid..

Det dreit min i ihvertfall![8D]

jeg skal inn og opereres, så lurer jeg kanskje på om jeg er gravid, har dette noe å si??
narkosen liksom?? er bare for sein,(mensen) kanskje for at jeg stresser før operasjonen... gidder ikke teste nå liksom...

Du må teste!!

ORIGINAL: lindaen

En akutt operasjon er noe helt annet enn en planlagt operasjon. De aller fleste operasjoner som er planlagt en stund i forveien vil selvfølgelig bli avlyst, med mindre det står om livet til moren eller alvorlige helseskader resten av livet. Virket ikke som om dette var noe akutt akkurat! Og å vurdere å ikke gidde å teste seg for graviditet da er helt på jordet. Heldigvis spør de om slikt på sykehuset uansett.

Back
Topp