gravid og mozzarella

*MammaArianna*

Elsker forumet
kan man spise det? fikk plutselig lyst på sånn quattro formaggio pizza jeg, er jo forskjellige oster de,r men går det greit når det blir stekt i ovnen?? eller den pizza ristorante mozzarella?

har ikke lyst på noenting om dagen, så får prøve det jeg får i meg. spist 1 riskake til nå idag...[:-][;)]

Tror ikke det skal være noe problem nei. De ostene vi må passe oss for er slike mykoster som ikke er varmebehandlet. Altså blåmuggost, brie osv

Dig in! er ikke noe problem det [:)]

tror det er sånn blåmuggost på noen av de, men blir jo varmet opp, men kanskje ikke nok til å drepe bakterier?
takk for svar:)

dytte hardt på:)

kos dæ med den du:) ikke nåkka problem:)

ORIGINAL: *MammaArianna*

tror det er sånn blåmuggost på noen av de, men blir jo varmet opp, men kanskje ikke nok til å drepe bakterier?

Jepp. Frysing er ikke tilstrekkelig, men varmebehandling er det. Bare spis og kos deg. [:)]

ORIGINAL: Sicily

Jepp. Frysing er ikke tilstrekkelig, men varmebehandling er det. Bare spis og kos deg. [:)]

ok...hmm..mye mas her nå, men holder det med de 12-15 min i ovnen som det står på de små oste-pizzaene? de er jo først fryst og så i ovnen, så burde vel drepe det meste, ja..
utsetter ikke mini i magen for noe sånt, litt småhysterisk der;)

ORIGINAL: Sicily

Pasteurisering er 70 grader så 10-12 min i ovnen på over 200 grader holder lenge! [:D]

ok...hmm..mye mas her nå, men holder det med de 12-15 min i ovnen som det står på de små oste-pizzaene? de er jo først fryst og så i ovnen, så burde vel drepe det meste, ja..
utsetter ikke mini i magen for noe sånt, litt småhysterisk der;)

Back
Topp