Gravid og kronisk syk.

Mittbollefrø<3

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg ønsker noen gode råd og noen å snakke med.
For noen år siden startet helvete med magesmerter både foran og bak. Jeg har vært innlagt utallige ganger på sykehuset pga kraftige magesmerter, undersøkelser og alt av prøver som kan utføres. I sommer fikk jeg endelig kikkhullsoperasjon for å stille en diagnose. Etter operasjonen og samtale med legen viser det seg at jeg har endometriose, noe som har vært mistenkt i mange år. Dette forklare meg jo de kraftige kraftige smertene i underlivet og at jeg ikke hadde mensen på nesten et år.

Nå er jeg gravid. På p-piller med diagnosen endometriose. 9+4 i tillegg til at jeg har hatt mensen de to siste gangene. (Lite blødninger, men jeg er ikke den første med endometriose som blør lite)
Jeg kan ikke si jeg er i et forhold, men barnefaren var jeg sammen med i nesten ti år. Det ble slutt for to år siden, vi hadde et års pause og har møttes det siste året, fram til nå. Da jeg fortalte han "nyheten" fikk jeg ingen reaksjon, men etterhvert kom det fram at han ønsker abort. Vi snakket om dette for et år siden, da vi begynte å møtes igjen, hvis jeg ble gravid skulle jeg ta abort. Jeg vet jeg har vært dum som har sagt dette, men det var fordi jeg trodde jeg ikke kunne bli gravid pga mistanker om endometriose. Jeg har tenkt nøye gjennom dette flere ganger og jeg er redd hvis jeg tar abort så mister jeg sjansen til å få barn senere. Endometriose er kronisk og kan ikke kureres. Man kan ha problemer med å bli gravid og mange av de med endometriose går igjennom flere år med prøverør og medisiner.

Jeg er utrolig glad i denne mannen, men hva i alle dager skal jeg gjøre? Den ene dagen sier han at han ikke kommer til å stille opp, den neste dagen sier han noe helt annet. Han skifter mening hele tiden. Jeg kan ikke forestille meg et liv uten han, men jeg kan ikke forestille meg et liv uten et barn heller.noe jeg har fortalt han mange ganger, men han svarer meg med at dette kun er ord. Og at om 6mnd tid har jeg ny kjæreste. Hvis jeg skal inn i et forhold igjen så er det absolutt ikke med en ny, men med han, fordi jeg ønsker at barnet skal vokse opp med oss begge.

Hva tenker dere om dette? Er jeg en skikkelig kjip kjerring som svikter han fordi jeg ikke vil ta abort? Går det ikke Ann å ombestemme seg? Han sier han skjønner meg med tanke på min situasjon, men hvis han gjør det hvorfor kan han ikke prøve å stille opp? Gi det en sjanse. Hvis jeg ikke tar abort blir jeg alenemor, han sier også at det ordner seg sikkert. Jeg finner sikkert en ny mann snart.

Håper på svar. Kjenner det var godt med en liten utblåsning.

Huff, dette var en vanskelig situasjon. Jeg vet ikke så mye om denne diagnosen, men har forstått at det kan være veldig vanskelig å bli gravid. Hvor gammel er du? Jeg tror jeg ville vurdert veldig nøye på akkurat dette. Hvem vet om du noen gang får oppleve dette igjen?

BF kan endre mening mange ganger fra nå av. Og uansett så kan ikke han bestemme hva du gjør. Jeg skjønner at tanken på å være alenemor er vanskelig og vond, men husk at det er mange menn som først etter fødsel ønsker å være der for ungen sin.

Ingen andre enn du kan ta denne avgjørelsen. Og bruk tid på det, ikke gjør noe overilt... Håper du har noen du kan prate med som kjenner deg og BF.

Masse lykke til!

Huff det hørtes ut som en tung situasjon! :( men som Hunnykaos sier over meg jer då kan BF endre mening mange ganger til, og uansett ikke bestemme hva du skal gjøre.

Jeg ville ABSOLUTT ikke tatt abort om jeg hadde den minste tvil om at det ikke var noe jeg ønsket, tror du klarer deg kjempe bra som alenemor! :)

Men det er ditt valg så ta det valget som blir rett for deg :)
Er jo som hunnykaos kommenterer mange menn som endrer mening først når barnet er født! :)

Jeg hadde ikke tatt abort.. Med tanke på at du kan slite senere med å bli gravid.
Å siden han en dag sier en ting å en annen dag sier noe annet så hadde jeg ikke tatt hans mening med i regnestykket heller. Det viser litt at han kansje ikke vet helt selv?

Jeg hadde beholdt barnet å latt han få vite det, sagt at dette kan jeg klare selv, men vis han skifter mening er han hjertelig velkommen inn i barnets liv. Om det betyr ett forhold med deg eller ikke.

Hadde ikke tatt abort hvertfall i håp om at han da ville hatt ett forhold :)

Ikke noe lett valg du har, men kjenn på kroppen å hør på deg selv.

Klem

Tusen takk for svar. :happy:

Jeg fyller snart 29, og jeg er jo i "riktig" alder vil de fleste si.
Jeg har også tenkt på at han senere vil skifte mening og stille opp når barnet er født. Men man vet jo aldri. Jeg har full støtte fra min familie, de tror også jeg kommer til å klare dette og at BF kanskje bare er litt redd og veldig usikker nå.

Jeg har tenkt en del på abort, og jeg vet jeg kommer til å angre hvis jeg gjennomfører den. Jeg aner jo ikke om jeg kan bli gravid igjen, selv om man kan få mye hjelp nå om dagen. BF er ganske sikker på at jeg kan det, og som han har sagt flere ganger, du får hjelp. Jeg prøver å forklare han at selv om det står masse informasjon om diagnosen på nett så er det ikke alltid det fungerer slik i praksis. Ikke alle med denne diagnose blir gravide og veldig mange som prøver sliter i mange mange år, går på medisiner osv.

I tillegg er jeg litt redd for hva andre skal tro om meg. Spesielt venner og familie på hans side. Jeg vil jo ikke de skal tro jeg har lurt han. For det er ikke tilfelle selv om han mener det.

Jeg hadde aldri tatt abort! Jeg har ei venninne med denne sykdommen å hu sliter veldig med å bli gravid! Legen hadde sagt at hun kom desverre til å slite med å bli gravid, å dette stemmer jo veldig bra! Hvis du nå først er gravid, har støtte av foreldrene dine, så hadde valget vært lett hadde jeg vært i dine sko! Jeg hadde beholdt barnet, og barnefaren kan være verdens beste pappa den dagen babyen kommer! Han trenger kanskje litt tid på å godta at du tar et annet valg en hva planen er, men når han ser magen vokse, babyen sparke osv så er det mange gutter som snur ;) la oss håpe han er en av de :) ønsker deg all lykke til ihvertfall :)

Fra en som har gjort den store feilen av å ta abort da jeg var veldig ung, så vil jeg bare si at det er noe som har gitt meg søvnløse netter og mange tårer i mange år. Selv jeg har en fått en fantastisk datter på nå 10 så har jeg tenkt så mye på det at jeg kunne hatt en tenåring. Det er nok et sår og et savn som aldri vil forsvinne.
Det er ingenting godt med å velge bort et barn. Selv om andre lot det virke enkelt og som den eneste løsningen, men det er jeg som må leve med det resten av livet mitt.
(og sitter med tårer når jeg skriver dette).

Har testet å være alenemor også og vet at det går kjempefint om det er alternativet.

Stor klem.

Tusen takk for svar. :happy:

Jeg fyller snart 29, og jeg er jo i "riktig" alder vil de fleste si.
Jeg har også tenkt på at han senere vil skifte mening og stille opp når barnet er født. Men man vet jo aldri. Jeg har full støtte fra min familie, de tror også jeg kommer til å klare dette og at BF kanskje bare er litt redd og veldig usikker nå.

Jeg har tenkt en del på abort, og jeg vet jeg kommer til å angre hvis jeg gjennomfører den. Jeg aner jo ikke om jeg kan bli gravid igjen, selv om man kan få mye hjelp nå om dagen. BF er ganske sikker på at jeg kan det, og som han har sagt flere ganger, du får hjelp. Jeg prøver å forklare han at selv om det står masse informasjon om diagnosen på nett så er det ikke alltid det fungerer slik i praksis. Ikke alle med denne diagnose blir gravide og veldig mange som prøver sliter i mange mange år, går på medisiner osv.

I tillegg er jeg litt redd for hva andre skal tro om meg. Spesielt venner og familie på hans side. Jeg vil jo ikke de skal tro jeg har lurt han. For det er ikke tilfelle selv om han mener det.
Hva hans familie måtte mene skal du hvertfall ikke tenke på.
Å du har da slettes ikke lurt han!
Det er noe du vet godt at du selv ikke har gjort. Å det vet å de som står deg nermest . Er det noen som overhodet kommer med noe slikt hadde jeg bare hevet hode.
Jeg er selv i en situasjon (ikke med dette barnet) der endel har sine synspunkter om meg for jeg har gjort det jeg har gjort. Men jeg har hodet hevet å vet at de som står meg nermest vet å støtter meg i det jeg gjør :) det holder i masse vis for meg :)
Så får resten bare tro det de vill :)

Off, dette hørtes ikke lett ut! Har desverre ikke så mange gode råd å komme med, annet enn å gjøre det DU føler er rett for DEG! :)

Masse lykke til! :)

Back
Topp