Gravid og immunforsvar

Ms. SiloMon

Forelsket i forumet
Ja, hvordan er det hos dere? Bedre, dårligere eller likt som når du ikke er gravid?

Jeg er så å si aldri syk til vanlig, men i løpet av den siste tida har jeg vært mer syk enn noen gang. En hel uke hjemme med en slags omgangssyke for 14 dager siden, og i dag er jeg hjemme igjen med kjempevond hals, ørevondt, "ullhode" og er skikkelig slapp. Hva skjer da? Jeg skal ikke være borte fra jobb jeg!!! Forrige svangerskap var jeg ikke borte en eneste dag før jeg gikk ut i permisjon tre uker før termin.
 
ingen forandring her, om en ser bort i fra forsjølelsen eg har hatt siden i sommer...... Men d seie de e hormoner..
Så nei e igrunnen ikje syk her, sjøl me ei så begynte i bhg nå i høst så har me sloppe onna alt.. BANK I BORDET
 
Er ikke så mye forandringer. Jeg er desverre en av de som automatisk blir litt "snørrete" og tett i nesen  under svangerskap [8D] men det er det eneste her, så skal ikke klage [:)]
 
Absolutt ingen forskjell her.... er svært sjelden syk... husker ikke når jeg var syk sist... ikke engang forskjøla [:D]
 
ORIGINAL: s_lady85

Absolutt ingen forskjell her.... er svært sjelden syk... husker ikke når jeg var syk sist... ikke engang forskjøla [:D]


Akkurat sånn jeg har vært også, så skjønner ikke hva som foregår.
 
merker ingen forskjell her. ble ofte forskjøla før jeg ble gravid og, så til nå har jeg vel hatt to omganger. er ganske vanskelig å unngå når du jobber med barn som hoster på deg hele dagen lang [8D]
 
Synes nesten jeg er i bedre form nå enn før graviditeten. Selv om jeg veldig sjeldent er syk [:)]
 
Forrige svangerskap var immunforsvaret godt MEN når jeg først ble forkjøla (en gang) så varte det veldig lenge.. Så vet ikke helt hva jeg skal svare. Hittil har jeg *bank i bordet* heldigvis vært frisk!

Mistenker at dersom jeg skulle bli syk så sitter det nok mere(lengre i kroppen enn før jeg ble gravid[:)]
 
Jeg er litt sånn småforkjøla hele tiden føler jeg, men om det er pga graviditeten vet jeg ikke.. [8D]
 
Her er det helt bånn i bøtta gitt. Merket ingen forskjell første gang, men nå er det bare blæ[:'(]
 
Jeg blir i utgangspunket lett forkjølet. har også en hals som i perioder suger til seg allt av streptokokker.

Men med første mann var jeg i kjempe form. Ingen forkjølelser. Eller de som var varte toppen 2 dager. Var veldig veltrent før jeg ble gravid da.

Men neste mann var jeg elendig. Forkjølelse, vond hals og pencillin. men da var jeg utslitt og i dårlig form da jeg ble gravid.

Denne gang, så langt, er jeg frisk. men var veltrent før jeg ble gravid denne gang også.

Så min teori er at er du i utgangspunktet i fin form og ikke overdrevet eksponert for smitte holder du deg noenlunde. men er du i dårlig form og har småbarn som drar med seg mye sykdom og det tar tak er det vanskelig å bli frisk. Min teori det da....
 
Aldri vært så mye syk.
Er nesten aldri syk. Gikk gjennom barneskole-ungdomsskole og videregående uten en eneste sykedag uten tannlege osv..

Nå er stadig nesa snørrete, halsen sår og slimete, tette øreer og alt som hører med. [:'(]
 
Back
Topp