Gravid og IBS

_tredjepåvei

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberbarna 2019
Marsboerne 2023
flere her som har irritabel tarm, eller andre plagsomme tarm sykdommer?
Jeg sliter som nevnt med å få i meg mat pga sikkelig dårlig matlyst... når jeg først spiser brekker jeg meg.
Dette har resultert i sikkelig merklig mage og forandring der. Jeg har nå ( beklager for mye informasjon ) veldig løs avføring som virker bekymrende selvom det sikkert er helt vanlig pga IBS. Det virker som alt det lille jeg klarer å få inn bare vil ut igjen...
tips og råd?
 
Jeg har selv variert mye mellom forstoppelse til kraftig diare. Har IBS men vet ikke om det er påvirkende, for om man søker på nettet vil man finne at dette fenomenet er ganske så vanlig faktisk.
 
Har skjønt at det er veldig vanlig.. eller veldig mange er påvirket av en eller annen form for tarm sykdom hvertfall.
Min er mest påvirka av stress og sånn så er veldig spent på hvordan jeg vil ha det gjennom svangerskapet da:wtf:
 
Hei. Jeg har IBS og har hatt det i mange år. Jeg er 10+1. Hittil har jeg vært mye værre. Alt av mat renner rett igjennom og jeg har slitt med å få i meg mat pga matlyst. Jeg veit at jeg blir dobbelt så dårlig hvis jeg ikke spiser, så det er det som har gjort at jeg har fått i meg mat.
Noen med IBS blir værre i svangerskapet, mens noen blir nesten symptomfrie. Vanskelig å si hva det er som gjør det.
 
IBS her og:smiley-bounce012 Forrige svangerskap blei eg bedre, og har faktisk vore i ein god periode heilt fram til eg blei gravid igjen, men no føler eg at eg er dårligere igjen... Veksler mellom forstoppelse og diare, og viss eg spiser mykje nei-mat så blåser eg opp som ein ballong :hungover:
 
Någon som är aktiv här nu..? :anyone

Nu har jag haft en period där magsyran blivit värre och värre, och igår fick jag sådana magsmärtor som jag inte haft förut. Det blev värre idag, och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Ringde legevakten och måtte dra dit. De tog massa prover och lyssnade på bebisen.
Konklusionen var förmodligen magsyra och IBS (luftsmärtor/förstoppning). Jag har så j-a ont, och har aldrig haft sådana IBS smärtor förr (har blandnings IBS). Jag får kramper i övre delen av magen, och det gör så ont att man gråter och jag vet faktiskt inte vart jag ska ta vägen när det är som värst.

Har någon några tips på övelser eller något (hälsosamt) man kan ta för att få ut luften? :) (Gaviscon, Minifom eller värmekudde funkar i varje fall inte i mitt fall. Äter havregryn varje dag, minst en frukt, och i varje fall en kiwi varje kväll och dricker massa vatten).
 
Back
Topp