Gravid og hoste

Bebis88

Betatt av forumet
Julimammaer 2016
Har blitt forferdelig forkjøla:// og hoster kraftig flere dager. Vært hos legen hun anbefalte hostesaft men apoteket anbefalte ikke.. Så nå sitter jeg uten hostesaft og hoster i hjel.. Kan det være farlig for fosteret at jeg hoster så kraftig...?
 
Samme problem har jeg og. Husker å ha hørt dette ikke er farlig. God bedring!
 
Jeg hadde også forferdelige hosteanfall da jeg var høygravid, skikkelig forkjølt. Var også forkjølt under fødselen, så når jeg satt med registrering, gikk barnets puls opp ved hvert hosteanfall, men straks det var over gikk pulsen ned igjen. Tror nok det er verst for mor og magemusklene :p
 
Fikk lungebetennelse i uke 18-20. Hostet mye og lenge. Viktig å drikke mye vann for å løse opp slim. Jeg tok ikke noe hostesaft. Jeg fikk en del kynnere, men tror ikke det skal være farlig for fosteret. Legen sa ingenting om det.
 
Takk for svar jenter, man går med hele tiden noe bekymringer når man er gravid:/ ønsker de av dere som er syk god bedring <3
 
Gått med influensa i svangerskapet og hostet til jeg kasta opp i to uker. I forhold til hoste så ligger den lille godt polstra så det går nok bra :)

De har noen host-hals sugepastiller på apoteket du kan bruke. Men er veldig splitta meninger på dette med hostesaft.
 
På apotek1 sine sider står det:
"Du kan bruke Solvipect i dosene som står beskrevet på flasken når du er gravid. Kontakt lege dersom hosten din er svært plagsom eller langvarig."
 
Jeg fikk en kraftig forkjølelse siste mnd av svangerskapet. Hostet masse.
Fikk cosylan på resept, med beskjed om å ta kun 5 ml på kveld, bare for å få sove.
Tok 1 gang, men turte ikke å ta flere ganger, pluss at den ikke hjalp.
Fikk påvist bronkitt og ribbeinsbrest 5 dager før fødsel.
På fødeavdelingen fikk jeg en hostesaft som smakte så stygt at jeg 1: Turte ikke å hoste, eller 2: den hjalp.
Selve hostingen var ikke farlig for babyen, men slitsomt for meg som ikke fikk hvile. Og med en stor baby i magen så var det ikke rart at ribbeina brestet.. :p
 
Ikke farlig med hoste.
Det finnes hostesaft du kan bruke, og hostedempende halspastiller også. :)
 
Har blitt forferdelig forkjøla:// og hoster kraftig flere dager. Vært hos legen hun anbefalte hostesaft men apoteket anbefalte ikke.. Så nå sitter jeg uten hostesaft og hoster i hjel.. Kan det være farlig for fosteret at jeg hoster så kraftig...?

Hvor langt på vei er du? Var i begge graviditetene forkjølet og ifølge anvisning på hostesaften fikk jeg brukt bisolvon. Brukte denne gangen den til barn. I tillegg ville jeg anbefale å inhalere dampbad med saltvann. Koke opp vann, helle det i en stor bolle med salt, ta et håndkle og holde ansiktet over dampen og puste dypt inn og ut i ca 10 min, gjør det på morgen og kvelden. Det hjelper for meg, også ved tett nese.
 
Var veldig forkjøla og hostet enormt oppimot termin og fødsel.. Legen anbefalte bare hvile for å bli frisk. Hadde et større barn i barnehage så det var ikke så enkelt sånn på vinteren. Hosten var ingenting før fødsel kontra etterpå.. sting og hosteanfall er ihvertfall ikke å anbefale! Drakk litt ingefærte med sitron oppi. Håper du blir frisk og hostefri før fødsel! God bedring og lykke til!
 
Eg er 36+2. Har vart syk siden i børjan av februari. Helt tett slim og kraftig hosta.
Lege sa att eg kunde bruka Solvipect .
 
Hvor langt på vei er du? Var i begge graviditetene forkjølet og ifølge anvisning på hostesaften fikk jeg brukt bisolvon. Brukte denne gangen den til barn. I tillegg ville jeg anbefale å inhalere dampbad med saltvann. Koke opp vann, helle det i en stor bolle med salt, ta et håndkle og holde ansiktet over dampen og puste dypt inn og ut i ca 10 min, gjør det på morgen og kvelden. Det hjelper for meg, også ved tett nese.
Jeg er i uke 22 nå og apoteket anbefalte ikke gravide noe hostesaft, men er ikke dampbad farlig? Leste et sted at man ikke skal være for varm?
 
Var veldig forkjøla og hostet enormt oppimot termin og fødsel.. Legen anbefalte bare hvile for å bli frisk. Hadde et større barn i barnehage så det var ikke så enkelt sånn på vinteren. Hosten var ingenting før fødsel kontra etterpå.. sting og hosteanfall er ihvertfall ikke å anbefale! Drakk litt ingefærte med sitron oppi. Håper du blir frisk og hostefri før fødsel! God bedring og lykke til!
Huff håper at det går over snart, tusen takk<3
 
Back
Topp