Gravid og fly???

Turkisdilla

Elsker forumet
Junibarna 2019
Når kan man fly og når kan man IKKE fly?.... Noen som VET????????????

Vil en tur til london i oktober.... Da er jeg 13uker -4 dager på vei. (jaja, svineinfulensa.. bla bla...)

MÅ bestille billetter snart! Om jeg kan flyyyy....

Er en del delte meninger om det der med å fly når man er gravid, noen unngår det som pesten mens andre tar det som det kommer, fly selskapene har også retnings linjer hva anngår gravide å fly, så jeg råder deg å stikke innom fly selskapet og se der hva de anbefaler, man kan fly opptil en viss mnd, men det er også en del som har erfart at de mister under eller etter, mens hos andre går det helt fint.

Du må nesten bare snakke med fly selskapet og legen om det.

hemm.. skulle ønske det fantes noe fakta (gjør vel sikkert det)... Men vet at man ikke skal fly når man har kommet til uke 34? eller hva det var.. men om det er sjanser for å miste ved å fly tidlig (uke 13,) så har ikke jeg behov av å dra til London.. Tenkte på en thailand- eller australiatur i desember også,, må vel pent vente... buhuuu[:(] 

Var ikke meningen å skremme deg, jeg bare skrev sånn gennerelt, det fins mye info om det på nettet her da, er bare til å google "fly ved graviditet" eller lignende, så kan du lese på forum og fakta sider om hva folk sier om det, jeg kom over mye rart om det forrige gang jeg lurte på akkurat det. og ble ikke akkurat noe klokere av den grunn, så derfor jeg råder deg å snakke med legen din og fly selskapet.

Lykke til [:)]

Skremte meg ikke da, men samboern. neida.. men en annen ting jeg blir litt engstlig av er alle som mister.. tenker på det ofte, men nok om det,,

Tror det er best å ringe legen og snakke med flyselskapet jeg da;) Klok blir man aldri, hehe

Spure samboern om vi ikke kunne ta en båttur istedet,, så foreslo jeg fly til stavanger og båten til england fra stavanger, Litt kortenkt, hehe [:)]

ORIGINAL: Digamma

Det er ikke noe problem å fly før man er i slutten av svangerskapet!

cool,[:D] da dra vi, hehe, Vel, får sjekke det opp. Vet jo om flere som har fløyet!

Er ikke noe problem å fly når man er gravid hvis du er frisk og alt er som det skal! De ulike selskapene har forskjellige grenser for hvor nærme terminen du kan fly, men rundt en måned før termin er vel mest vanlig.. [:)]
Fløy selv når jeg var 6-7mnd på vei sist og merket ingenting og alt gikk veldig bra[:)][:)]

fløy masse når jeg var gravid med nr 1 bor ikke i samme land som familien og var sykemeldt, sist jeg fløy var jeg vel over 30 uker , du kan fly innelnland til uke 36 om jeg ikke husker feil og utenland 34 , men kan ta feil for husker ikke for å være ærlig

Limer det inn her jeg, tilfelle det er fler som lurer...

Sikrest i 2. trimester
Den sikreste tiden for en gravid kvinne å fly er i det 2. trimester (fra 13. - 28. svangerskapskuke), fordi risikoen for komplikasjoner er lavest i denne perioden. I tillegg vil de fleste gravide da ha mindre  plager (kvalme, oppkast, trøtthet) og kroppsvekten er på dette tidspunkt enda ikke en begrensende faktor.

• SAS Braathens: Aksepterer gravide inntil uke 36. For reise mellom 2-4 uker før termin kreves en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan i denne perioden ikke overstige 4 timer. Gravide aksepteres ikke etter uke 38, dvs. mindre enn 2 uker før termin.
  • Norwegian: Gravide kan fly inntil uke 38 (eller uke 36 ved reiser under 4 timer), krever legeattest.
  • Lufthansa: Gravide kan fly inntil uke 36.
  • British Airways: Gravide kan fly inntil uke 36 (tvilling- eller flerlingsvangerskap frem til uke 32). Fra uke 28 kreves en legeattest, hvor det bekreftes at det er trygt å fly.
  • Finnair: Gravide kan fly inntil uke 36. Ved korte nasjonale flyturer og korte turer innenfor Skandinavia aksepteres gravide inntil uke 38. Fra uke 28 kreves en legeattest.
  • KLM: Gravide kan fly inntil uke 36 (inntil uke 34 ved tvilling- eller flerlingsvangerskap).
  •  
    Ikke noe problem å fly når du er gravid nei :) Var selv i karibien når jeg var 4-7 uker på vei med ene barnet og fløy både hit og dit. Eneste "problemet" var at jeg ble lettere flysyk og kastet opp når vi landet og alle de andre klappet [&:]

Jeg var i Thailand sist jeg var gravid, var vel 6-7 uker på vei. Gikk helt fint å fly, bortsett fra at jeg måtte spy;) Og det gjør jeg ikke ellers..

Back
    Topp