Gravid og ferie!

Rufsa

Glad i forumet
Vi er jo ikke så langt kommet nå når fellesferien setter inn, og tenker at sikkert flere av dere skal på tur.
Her går turen til Thailand i år, og er da ca 12 uker på vei.

Hva passer dere på når det gjelder mat i utlandet?
Tenker typisk stekt ris er en slager for meg som er gravid, men den har kanskje stått en stund og blir bare varmet opp igjen??
Hvor forsiktige er dere?
Som nevnt i en annen tråd så er nok jeg heller litt uforsiktig når det gjelder mat, og tenker at det er vel ikke så farlig... men akkurat dette med reise kjenner jeg at jeg må lese meg opp på før vi drar.
Vanligvis så spiser jeg det meste i Thailand og er glad jeg slipper å se kjøkkenet der maten er laget...

Det var et vanskelig spørsmål..

03.02.14

Wasa knekkebrød med brunost i 3 uker blir litt kjedelig ;)
Skal på ul 26 juni og tenkte jordmor eller lege før vi reiser, får høre med de også :)

Farligste er jo rått og som du sier ting som har stått varmt lenge. så lenge maten er fresh og lagt nylig trur jeg du kan spise det meste. Hør med legen, evt reiseselskapet ditt.

03.02.14

Farligste er jo rått og som du sier ting som har stått varmt lenge. så lenge maten er fresh og lagt nylig trur jeg du kan spise det meste. Hør med legen, evt reiseselskapet ditt.

03.02.14
Reiseselskapet vet lite, er selv reisekonsulent ;) Kommer ofte an på hvem en snakker med da ikke alle er like forsiktige.. Jevnt over skal en være forsiktig uansett hvor en er i verden, men her går det mer på vitenskap og forskning en synsing og mening. :)

Reiseselskapet vet lite, er selv reisekonsulent ;) Kommer ofte an på hvem en snakker med da ikke alle er like forsiktige.. Jevnt over skal en være forsiktig uansett hvor en er i verden, men her går det mer på vitenskap og forskning en synsing og mening. :)

Kan jeg spørre hvilket selskap du jobber i? :)
03.02.14

:) ok, jeg jobbet på booking da jeg var gravid sammen med en dame fra usaspesialisten.

03.02.14

Sist jeg var i Thailand , ble jeg kraftig matforgiftet:-( spiste mye kylling og legen sa at mest sannsynlig hadde jeg spist kylling som ikke var nok stekt.. Så vær forsiktig. Du skal også holde deg unna salat, buffe og iskrem .. Og selvfølgelig ikke rått kjøtt :-) husk å sprit henda dine ofte :-)

Nr 2 på vei <3 13 februar <3

Usa spesialisten i Oslo? (eller der omkring) Jobber du enda med reise?

I Oslo ja. Gjør ikke det, men mat og gravid var ingen god kombo for meg. Får se hva som skjer fra August da jeg skal begynne og jobbe 100% igjen for jeg er jo gravid igjen! :)
03.02.14

I Oslo ja. Gjør ikke det, men mat og gravid var ingen god kombo for meg. Får se hva som skjer fra August da jeg skal begynne og jobbe 100% igjen for jeg er jo gravis igjen! :)
03.02.14
Jobbe deg opp til permisjonspenger? :) Jobber bare 60 for tiden, men vurderer å øke...
Nei nå går jeg å legger meg!! God natt :)

Jobbe deg opp til permisjonspenger? :) Jobber bare 60 for tiden, men vurderer å øke...
Nei nå går jeg å legger meg!! God natt :)

Jeg har jobba 60% siden februar. Jepp må full lønn før neste kommer :) god natt til deg også. Alle i huset her har sovet lenge. :/
03.02.14

Et godt restauranttips som funker over hele verden, og er godt for magen: foruten steder som er fullt av folk uansett (tenk karl johan/eiffeltårnet/sånne steder) - gå alltid for de fulle restaurantene. Spesielt hvis det er lokalbefolkning der også. Der er det god rotasjon på mat, og i følge lokalbefolkningen smaker det godt :)

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

I Thailand får du mye frityrstekt mat, ikke så sunt men bakteriefritt hvertfall.

Velg restauranter du ser det sitter mange folk - da vet du at de selger mye og det de har av mat på kjøkkenet ikke har ligget der lenge.

De fleste restauranter er flinke med hygiene og skylling av grønnsaker, se an stedet.

Hvor i Thailand skal du?

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Egg som ikke er gjennomstekt/kokt er fy fy. til og med i Danmark. Salmonella :(

03.02.14

Vi skal til Pattong og Ao Nang, så er gode muligheter for å finne gjennomstekt mat :)
Det kommer nok til å gå veldig fint, kan i verste fall leve på pizza ;)

I pattong har de stort kjøpesenter med moderne butikker og "vestlige restauranter".

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Har vært i Pattong flere ganger så er ikke vanskelig å finne mat å spise, er bare litt bekymret for at jeg ikke er forsiktig nok ;)
Har ikke helt oversikt over hva en bør holde seg unna i Norge, og det gjør det vanskeliger i Thailand også..

Back
Topp