Gravid og engstelig

Polarbear skrev:
Kom deg inn på Juni-forumet!! mye hyggeligere der!for kan ikke huske å ha sett deg der?

Gratulerer med spire:)

Hei og tuuusen takk :)
Ja, jeg må vel lure meg inn dær og tenker jeg ;)
Er ikke så aktiv på forum i grunnen, men er greit å ha en plass å henvende seg til mennesker i samme situasjon og som kan komme med både beroligende ord, tips og vink og ikke minst hyggelige samtaler :)

Tilly-82 skrev:

Frk Knuts skrev:
Jeg hadde veldig treg mage de tre første månedene, og dette var visst helt normalt! Gikk på apoteket og kjøpte en olje, som gravide kunne bruke. Dette hjalp godt, for å si det mildt :-)

Jeg var også kvalm de første 16 ukene. Masse hormoner som strømmer rundt i kroppen din!  Og det er visst bare bra :-)

Du har nok ingenting og uroe deg for - men beste måten å kvitte seg med sånne tanker - er å gå til legen, hvis du likevel skulle være bekymret :-)

Men sånn fra mitt ståsted, beskriver du mine første måneder av svangerskapet - og alt var bare bra :-)

Tusen takk for beroligende svar :)
husker du navnet på denne oljen? 

Den heter Laktulose :-) Den smaker drit - så anbefaler deg og blande ut med saft eller juice... :-) den er litt seig, søt og varm.. Usj. Men totalt verdt det!

Dukker stadig opp nye spm gitt......nerver kansje litt i meste laget, men noen er vel bare sånn....

Har hatt noen merkelige "murringer" eller noe lignende som sting i høyre side av mage og rygg de siste to døgnene.... 
Er dette noe å bekymre seg for? Burde jeg komme meg til lege sporenstraks for å få dette sjekket?

Forsøk Duphalac... olje som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Husker magen min var sinnsykt treg de første ukene. Så er viktig å huske å drikke nok samt gå seg en tur:)

Da har jeg prøvd Kiwi, Olje og denne fiberhusk og noe av det har funket, for nå er alt som normalt 
TUSEN takk for mange og gode råd :)

Men nå har det dukket opp noe annet selfølgelig 
Som jeg skrev tidligere så har jeg mye sting, murring og bobbling i magen.
Bobblingen og murringen er i og for seg helt grei, det plager meg ikke så mye.
men denne stingen/strekken i høyre side og til tider rett under ribbeina liker jeg ikke helt.
Har hatt det i noen dager nå, og har ringt både lege og legevakt som sa dette hørtes ut som det var muskulært og ingenting å bekymre seg for.... MEN det er jo ikke så lett og ikke bekymre seg med tanke på at jeg mistet bare tre uker før jeg på ny var gravid :O
Og at jeg ennå ikke er ute av faresonen for å miste igjen :(

Hva tenker dere at det kan være? Ville dere dratt til lege og fått dette sjekket, eller er jeg bare overhysterisk?

Skal vel og nevnes at jeg røyker (jada, fy meg og skamme meg og alt det dær....og det gjør jeg faktisk!!)
Men denne helsikkens røyken er altså ikke så lett å legge på hylla som jeg først trodde :(
Noen dager er det enklere enn andre å holde seg litt borte fra den, mens andre dager klarer jeg bare ikke :'(
Og til tider røyker jeg MYE, får dårlig samvittighet og griner til jeg sovner....den som sover synder ikke....
Kan dette ha noe med denne stingen/stikkingen å gjøre?

Og sist men ikke minst, tar jeg imot ALT av tips til å legge fra meg dritten......

Litt dumt å skrive på et forum å ikke tåle at noen retter litt på det du sier....

Tilly-82 skrev:

Nuppa skrev:

Tilly-82 skrev:

Nuppa skrev:

Tilly-82 skrev:
Tusen takk for gode råd :) forutenom det med sviskerne da iiisj *ler*

Får hive meg rundt og prøve litt og se hva som funker. 
Har spist litt druer, men det er vel kaskje ikke den beste frukten og få i seg (man blir vel litt hard i magen av druer? )

Når det gjelder det å finne ut at man er gravid i uke 2, så går det helt fint :P
De nye testene til clear blue viser på displayet hvor mange uker du er gravid, på min sto det 2-3 uker.
Jeg vet og når jeg hadde mensen sist og når befrukting skjedde (da min kjæreste jobber borte og det kan kun være en dag dette har skjedd) Lege bekreftet også at jeg hadde regnet rett da jeg var der denne uken ;) 

Når det står 2-3 uker så betyr det 4-5. Testen regner uker ifra befruktiningstidspunktet, så man må plusse på to uker. Det kommer vel også frem i pakningsvedlegget hvis du hadde lest det ;) Ingen kan finne ut om de er gravide i uke 2 når eggløsning skjer.

Nederst på denne siden står det hvordan man skal tolke testen:
http://www.clearblue.com/no/ny-digital-graviditetstest-med-ukeindikator.php

jamen kjære deg da, jeg er da ikke født igår, og er nå det noe å henge seg opp i? Lurte overhode ikke på hvor mange uker jeg er på vei, for det VET jeg!
Jeg vet da utmerket godt at jeg er 2 uker mer på vei enn det som vises på testen, men FOSTERET var 2-3uker da jeg tisset på "pinnen" og det er det testen viser, hvor mange uker FOSTERET er! Beklager så meget om jeg forvirret deg....og ga deg noe å lage en diskusjon utav ^^

Viser til mammanett:

Din graviditetsuke: 4
Fosterets alder: 2 uker

Hormonet HCG begynner å produseres, og det er dette som måles på graviditetstester.

Og hvis du er så pertentelig og nøye på det, så kan du selv sjekke....
Siste menstruasjons første dag 2.sept. ;) 
befruktning fant sted rundt 15.sept 
jeg tok testen 29.sept (som da viste 2-3 uker) 
dvs i skrivende stund er jeg 7 uker inn i svangerskapet og fosteret er 5uker
så helt feil hadde jeg ikke, selv om du prøver å være bedreviter og lage en diskusjon utav noe ganske unødvendig og noe jeg OVERHODE ikke har spurt om råd til ;)

CASE CLOSED

Det var jo du som skrev at DU var 2-3 uker på vei når du fant det ut, og det er ikke slik vi regner uker her i Norge. Her regner vi mors uker og ikke fosteret. Så DU var 4-5 uker på vei når du fant det ut. Men helt greit at du ordla deg feil, ingenting å ta på vei for. Og det er ikke meg som er forvirret her..

Det er forresten forskjell på å leke bedreviter og det å påpeke fakta.

gå en annen plass og lag kvalme......

jeg er snart 6 uker på vei og har fler av de tegna som du har, tror ikke du trenger å bekymre deg:) lykketil:D

Vet du hva, jeg syns du skal ta en tur til legen din. Ikke fordi jeg tror det er noe å gjøre med det som stikker og strekker, men rett og slett for at du skal få luftet alt det du bekymrer deg for. Skriv ned alt du lurer på, ellers kan det være lett å glemme enkelte ting. Og så spør du legen din om alt du er redd for, og kanskje får du noen beroligende ord og gode tips for veien videre. Det et jo ikke mye man kan gjøre fra eller til så tidlig, men det er heller ikke godt for deg å gå å være livredd hele tiden. Og sist men på ingen måte minst: be om hjelp fra legen til å slutte å røyke!! Jeg har aldri røkt selv så jeg vet ikke hvor man kan henvender seg, men det vet sikkert legen. For det ER veldig viktig at du slutter, det gir barnet i magen mye bedre vekstvilkår!! Bestill time hos legen, eventuelt hos jordmor på helsestasjonen der du bor! Masse lykke til videre; håper du både får senket skuldrene litt og at du klarer å stumpe røyken. You can do it!

Time hos fastlege er bestillt :)

Røykekutt er pågang, så nå har jeg blitt litt flinkere, men er vanskelig å legge den heeelt fra seg, men jobber med saken, prøver bare å ikke stresse meg så veldig opp ang. det da det heller ikke er bra.
Går saaakte men sikker :) men ja...jeg skal nok klare det ;)

Desverre fikk jeg ikke time hos Jordmor før i uke 16, så må nok smøre meg med litt tolmodighet akkurat der gitt.....  :/

Er "godt" å vite at flere har disse greiene og at man ikke er helt rive ruskende gærn :P

Lykke til selv :D

En ting er å rette på det, en annen ting er måten man gjør det på og fortsetter å "ugle" ;)
Men saken er glemt og orker ikke mer tull nå!
Dette skal være et koselig forum ikke et hvor man diskuterer teite ting som er helt unødvendig, og som setter kort lunte og hormoner i kok ;P

[INDENT] [B]Tilly-82[/B] skrev: [INDENT] [B]Nuppa[/B] skrev: [INDENT] [B]Tilly-82[/B] skrev: [INDENT] [B]Nuppa[/B] skrev: [INDENT] [B]Tilly-82[/B] skrev: Tusen takk for gode råd :) forutenom det med sviskerne da iiisj *ler* Får hive meg rundt og prøve litt og se hva som funker. Har spist litt druer, men det er vel kaskje ikke den beste frukten og få i seg (man blir vel litt hard i magen av druer? ) Når det gjelder det å finne ut at man er gravid i uke 2, så går det helt fint :P De nye testene til clear blue viser på displayet hvor mange uker du er gravid, på min sto det 2-3 uker. Jeg vet og når jeg hadde mensen sist og når befrukting skjedde (da min kjæreste jobber borte og det kan kun være en dag dette har skjedd) Lege bekreftet også at jeg hadde regnet rett da jeg var der denne uken ;) [/INDENT] Når det står 2-3 uker så betyr det 4-5. Testen regner uker ifra befruktiningstidspunktet, så man må plusse på to uker. Det kommer vel også frem i pakningsvedlegget hvis du hadde lest det ;) Ingen kan finne ut om de er gravide i uke 2 når eggløsning skjer. Nederst på denne siden står det hvordan man skal tolke testen: [URL]http://www.clearblue.com/no/ny-digital-graviditetstest-med-ukeindikator.php[/URL][/INDENT] jamen kjære deg da, jeg er da ikke født igår, og er nå det noe å henge seg opp i? Lurte overhode ikke på hvor mange uker jeg er på vei, for det VET jeg! Jeg vet da utmerket godt at jeg er 2 uker mer på vei enn det som vises på testen, men FOSTERET var 2-3uker da jeg tisset på "pinnen" og det er det testen viser, hvor mange uker FOSTERET er! Beklager så meget om jeg forvirret deg....og ga deg noe å lage en diskusjon utav ^^ Viser til mammanett: [SIZE=12px][FONT=lucida grande][COLOR=#444444][B]Din graviditetsuke:[/B] 4[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=12px][FONT=lucida grande][COLOR=#444444][B]Fosterets alder:[/B] 2 uker[/COLOR][/FONT][/SIZE] [COLOR=#444444][FONT=lucida grande][SIZE=12px]Hormonet HCG begynner å produseres, og det er dette som måles på graviditetstester.[/SIZE][/FONT][/COLOR] Og hvis du er så pertentelig og nøye på det, så kan du selv sjekke.... Siste menstruasjons første dag 2.sept. ;) befruktning fant sted rundt 15.sept jeg tok testen 29.sept (som da viste 2-3 uker) dvs i skrivende stund er jeg 7 uker inn i svangerskapet og fosteret er 5uker så helt feil hadde jeg ikke, selv om du prøver å være bedreviter og lage en diskusjon utav noe ganske unødvendig og noe jeg OVERHODE ikke har spurt om råd til ;) CASE CLOSED[/INDENT] Det var jo du som skrev at DU var 2-3 uker på vei når du fant det ut, og det er ikke slik vi regner uker her i Norge. Her regner vi mors uker og ikke fosteret. Så DU var 4-5 uker på vei når du fant det ut. Men helt greit at du ordla deg feil, ingenting å ta på vei for. Og det er ikke meg som er forvirret her.. Det er forresten forskjell på å leke bedreviter og det å påpeke fakta.[/INDENT] gå en annen plass og lag kvalme......[/INDENT] Herregud, ingenting å ta så på vei for. Ville bare opplyse deg om noen det så ut som du hadde missforstått utifra måten du ordla deg på. Men for all del, kos deg med hormonene ;)

Skjønner ikke at du gidder å krangle om hva som er rett og ikke, det var ikke det TS spurte om. Jo du lager kvalme, du blir tydeligvis provosert av ingenting, og det virker som det er du som sliter med hormoner her... Latterlig oppførsel.

Back
Topp