Gravid og endret studieprogresjon!

Spiredrøm

Forelsket i forumet
Er sykepleierstudent på 2 året. Det har seg sånn at jeg har strøket på sykdomslæreeksamen og må ta denne opp igjen nå på onsdag.. Nå har det seg sånn at jeg virkelig har slitt med denne eksamenen pga flere andre eksamener så jeg tror jeg kommer til å stryke igjen.. Jeg vil da få endret studieprogresjon og må vente til april neste år for å ta eksamen.. Jeg har termin i januar 2016 og lurer på hvordan dette blir økonomisk... Jeg er jo da ikke fulltidsstudent siden jeg bare tar ett fag.. Samtidig har jeg ikke mulighet å jobbe 6 mnd 100% frem til termin, fordi jeg ikke får så stor stilling der jeg jobber. Jobber 20% ved siden av studiet og skal jobbe 100% fem uker i sommer, hvis det betyr noe..
Er så bekymret..vet jo at man klarer seg uansett, jeg og barnefar er sammen og han er i fast jobb, men man vil jo merke det hvis jeg mister både stipend og lån, samt min lønn i ett år, det tilsvarer jo trossalt ca 13000kr/mnd og nå skal jeg liksom stå på bar bakke?:(

Jeg ville sendt en mail til lånekassen om dette. Jeg husker det slik som at man kan ligge etter med opptil 60 studiepoeng uten at det får noe konsekvenser for omgjøringen til stipend. Deler av stipendet vil vel bli midlertidig omgjort til lån frem til du har bestått eksamen og deretter bli omgjort til stipend.

Masse lykke til med eksamen :) håper det går bra :)

Vil anbefale deg å enten sende en mail til eller ringe lånekassen og høre hva de sier. Ønsker deg lykke til på eksamen på onsdag! :)

Du kan melde deg på ekstra fagene utover din studieplanen eller som enkeltemne student for å få full belastning på studiet. Du trenger ikke å ha studieprogresjon når du har fødselspermisjon/ foreldrepenger fra lånekassen.

Du kan melde deg på ekstra fagene utover din studieplanen eller som enkeltemne student for å få full belastning på studiet. Du trenger ikke å ha studieprogresjon når du har fødselspermisjon/ foreldrepenger fra lånekassen.
Betyr det at det ikke kreves at jeg tar eksamen eller fullfører disse ekstrafagene mår du sier at jeg ikke trenger å ha studieprogresjon?

Betyr det at det ikke kreves at jeg tar eksamen eller fullfører disse ekstrafagene mår du sier at jeg ikke trenger å ha studieprogresjon?

Under fødselspermisjon trenger du ikke ta eksamener eller ekstrafag for å få støtte nei. Det skal holde at du er meldt opp til fag - og så tar pause fra dem. MEN - jeg ville uansett snakket med Lånekassen om dette for å være helt sikker :)

Lykke til med eksamen :)

Back
Topp