Gravid og eksamenslesing

TGIF

Forelsket i forumet
Noen flere som er i samme situasjon? Merker jeg blir helt matt jeg, føler ikke jeg får til noe, eller det er jo fremskritt men det går så treeeeigt i skallen min.. blir helt motløs, kan lese samme greiene om igjen og om igjen flere ganger før d trenger inn.. har ikke fått lest sånn allverdens før eller gjort så mye oppg som jeg hadde håpet før i år grunnet vært mye dårlig i svangerskapet, så er litt sånn innspurt preget lesing.. kjenner jeg gruer for eksamen, selvom jeg klarer å svare på flere eksamener nå når jeg går gjennom dem.. driver med å komme på plass i nytt hjem også, samt vi har to barn fra før og.. så skjønner jo på ett vis at hodet har nok fra før, men staheten min vil ikke innse dette :p
Noen andre som opplever at det går tregere når de er gravide? Jobb/skole det meste i grunn?

Jeg er ikke gravid, men det går like tregt i hodet mitt også.. Sånn er det vel med to små barn i hus, man er sliten og lese når man har mulighet. I dooon't like it!

Åh takk for svar :)

Ikke at jeg unner deg å ha det slik, men d er litt "godt" å høre(om du skjønner) at andre også har d slik, og selvom de ikke er gravide til og med.. er av og til noe med det å bare ikke føle seg så alene :) Men jeg ønsker deg masse lykke til  med lesing og håper du snart kan ta ferie med god samvittighet :D

Jeg er 28 på vei og har to store eksamener i mai:/ Sliter med å sitte å lese pga bekkenløsning, så det går smått her i gården. Jeg prøver å ikke stresse og gjøre det beste ut av situasjonen.
Nå har jeg fiksa litt med lege erklæring så jeg får ekstra tid på eksamen og sykemelding hvis det skulle skjære seg.

Slapp av, pust ut og les godt når du først leser. Går det ikke så går det ikke,  er ikke det verdens undergang=) Da har vi jo en baby snart og glede oss over og en kan alltids ta eksamen om igjen.

Lykke til!

Så sant så sant, er bare det at jeg er sååå utrolig klar for å bli ferdig snart :) Går første året på master i økonomi, mao har jeg tre år bak meg og halvannet år igjen, sånn ca.. minsten nå kom til på siste året på øk/ad, og det gikk fint, men merker at master har ett helt annet nivå... og denne her klumpen her var absolutt ikke planlagt, overraskelse deluxe, jeg ville i utgangspunktet ikke ha flere barn for jeg ville bli ferdig og begynne å jobbe, men men, så meldte han sin ankomst fordet om han (sikkert like sta som sin mor;) ) så da får man gjøre det beste utav det :)

Du må ha masse lykke til, håper du får det finfint til :D

EBmam skrev:
Åh takk for svar :)

Ikke at jeg unner deg å ha det slik, men d er litt "godt" å høre(om du skjønner) at andre også har d slik, og selvom de ikke er gravide til og med.. er av og til noe med det å bare ikke føle seg så alene :) Men jeg ønsker deg masse lykke til  med lesing og håper du snart kan ta ferie med god samvittighet :D

Lykke til til deg også! :)

Har hatt tre eksamner som gravid og skal ha to til... Vet akkurat hvordan du føler det! Jeg er avhengig av mye søvn, både på natten og på dagen. Må ha en blund på ettermiddagen før jeg leser på kvelden. Det gjelder å finne gode studiemåter som gjør at man lærer. Jeg fant min studiemåte som funket kvelden før eksamen... Typisk! :P

*FruM* skrev:
Har hatt tre eksamner som gravid og skal ha to til... Vet akkurat hvordan du føler det! Jeg er avhengig av mye søvn, både på natten og på dagen. Må ha en blund på ettermiddagen før jeg leser på kvelden. Det gjelder å finne gode studiemåter som gjør at man lærer. Jeg fant min studiemåte som funket kvelden før eksamen... Typisk! :P

VELDIG typisk :p hehe, du får bruke studieteknikken på de neste :) Ja, jeg sover forsåvidt godt, men er jo trøtt hele tiden uansett samt kvalm fremtil 12-13 tiden på dagen, så hjernen er liksom grøt uansett føler jeg, så uansett studiemåter så "detter" jeg utav arbeidet. Heldigvis har det gått ganske bra idag, så nå unnet jeg meg en surfe-pause :) Snart tilbake til lesing :)

Masse lykke til på de kommende eksamene, godt jobbet å alt ha hatt tre

Uff, kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg hadde en eksamen da jeg var gravid med storebror, og det var veldig vanskelig å konsentrere seg om lesingen. Tankene mine var egentlig hele tiden opptatt av babyen i magen, og av planene jeg hadde framover. Det var veldig tungt å finne interesse for det jeg skulle lese, men eksamenen gikk heldigvis bra likevel. Håper det går strålende for deg også. Lykke til! :)

Sukkertopp skrev:
Uff, kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg hadde en eksamen da jeg var gravid med storebror, og det var veldig vanskelig å konsentrere seg om lesingen. Tankene mine var egentlig hele tiden opptatt av babyen i magen, og av planene jeg hadde framover. Det var veldig tungt å finne interesse for det jeg skulle lese, men eksamenen gikk heldigvis bra likevel. Håper det går strålende for deg også. Lykke til! :)

Motiverende lesing :D

Mange tusen takk for det

Back
Topp