Gravid og Corona

Salicaria

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Er det noen her som har hatt Corona mens de har vært gravid?

Jeg har ikke hatt Corona før, og nå skulle jeg få det. Er 5+5 på vei. Tre doser vaksine innabords, men siste var 7mnd siden og begynner vel å bli en stund siden.
Sterk hodepine, temp på 38 i perioder, verking i hele kroppen. Sengeliggende på dag 2.

Det eneste jeg klarer å tenke på er: Går det bra med den lille spiren?

Har så langt holdt meg unna Paracet. Er det noen som har tips til hva jeg kan ta/spise?

Last edited:

Jeg har ikke hatt Corona før, og nå skulle jeg få det. Er 5+5 på vei. Tre doser vaksine innabords, men siste var 7mnd siden og begynner vel å bli en stund siden.
Sterk hodepine, temp på 38, verking i hele kroppen. Sengeliggende på dag 2.

Har så langt holdt meg unna Paracet. Er det noen som har tips til hva jeg kan ta/spise?
Jeg testet positivt for corona knappe to uker etter positiv g-test. Var da 6+1 (er nå 20+0) og hadde heller ikke hatt det før (har fått 2 doser, men siste var vel rundt 9 mnd. siden).
Var heldig og hadde et ganske mildt sykdomsforløp, men var helt utslitt på dag 2-4 før det gikk rette veien. Følte meg frisk igjen etter 1 uke, men fikk en kraftig «forkjølelse» 1 uke etter det igjen (hoste, tette bihuler, noe hosepine) som varte i hele 4 (!!!) uker.
Lille spiren i magen hadde det godt og trygt i magen og på de 3 UL vi har tatt i ettertid har alt vært i skjønneste orden :happy:
Du kan ta Paracet som gravid. Går selv på Paracet nå i forbindelse med en kraftig ørebetennelse, men prøver å begrense litt hvor ofte jeg tar det (må egentlig ta det hver 4. time for å unngå sterke smerter i øret).

Hvis du er bekymret hadde jeg ringt til fastlege, jordmor eller annet helsepersonell for å lufte dine begymringer og høre hva som er greit å ta mens du er gravid.

Masse lykke til og håper du føler deg bedre snart :Heartred

Jeg fikk covid når jeg var 6+4. Hadde feber i et døgn omtrent. Siden temperaturen var ganske høy (rundt 39) tok jeg Paracet for å få ned feberen. Viktig for gravide å ikke gå lenge med høy feber. Alt ser fint ut med baby nå i uke 18+2.

Hvorfor tar du ikke Paracet? Er mer skadelig å ha feber.

Ikke vær redd for å ta Paracet i denne perioden. Du må få ned feberen.

Takk for tips, Paracet er nå inntatt og det var veldig godt for hodepinen :happy:

Tempen har vekslet mellom 37.2 og 38, ikke så veldig høyt. Så har spart på bruken av Paracet tilfelle tempen ble mye høyere, noe den ikke ble heldigvis.

Testa positivt (graviditet) 22.juni. Testa positivt (corona) 30.juni.. :P Ble ganske dårlig, og fikk høy feber. Måtte gå ut over døgndosen med paracet én dag for å holde den nede (etter samtale med legevakt).

Er i uke 17 nå, og hørte sist hjertelyden i går :joyful: Alt har vært fint på UL.

Hadde covid i uke 14. Var egentlig bare som en kraftig forkjølelse, ikke feber. Det gikk helt fint, er nå i uke 31 og baby har det fint :Heartred

Hadde covid i februar og har nå født i oktober. 2 dose med moderna fikk jeg september 2021. Hadde samme som deg, mye hodepine og kanskje litt feber. Ser ut som det går bra med babyen og håper virkelig det ikke har påvirket den på noe vis

Fikk det da jeg var i uke 19-20. Ble veldig tungpustet. Utenom det helt fint.

Jeg begynte å få symptomer igår og har hatt feber konstant. Jeg snakket med lege igår og siden jeg har lavere normaltemp enn vanlig så skal jeg ta paracet så fort jeg er over 38 grader(da har jeg steget med to grader). Problemet nå er at jeg tok to paracet for en time siden og jeg fortsetter å øke i temp(38,4 nå, som da tilsvarer 39,4 for de med 37 i normaltemp). Jeg er selvsagt veldig redd for at dette kan skade fosteret på noen måte. Noen som har noe erfaring med dette som kan roe ned nervene mine litt. Er 15+2 idag og førstegangsgravid.

Back
Topp