Gravid og arbeidsklær

Mini94

Betatt av forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei
Jeg har ikke helt startet å prøve å bli gravid helt enda, men tenker mye rundt det.

I dag var det en tanke som slo meg. Jeg jobber i industribransjen og bruker flammehemmende synelighetstøy på jobb. Også lurte jeg på er det noen jenter her i samme bransje eller lignende som har vært gravide? og hvordan gjorde dere det med arbeidsklær?

Prøver å finne noe på nett men finner nada :)

Hmm.. Har dessverre ingen erfaring, men kan jo bumpe opp tråden med tankene mine.
Og tankene mine er jo at det må jo finnes alternativ for gravide altså! For folk blir jo gravide og det må jo være noe som arbeidsgivere tenker på :)

Jeg vet ei som jobbet inne for anlegg, de hadde en veldig dashing beskyttelsesplate hun hadde over magen fordi hun ikke ville ha svangerskapspenger. Hun holdt lenge i jobb og trivdes godt selv med platen på magen. :p sta dame

Men jeg ser egentlig for meg at du må ta det opp med arbeidsgiver og få svangerskapspenger når magen blir for stor for klærne.

Jeg var en del på anlegg nede i tunell som gravid og brukte da kjeledress i stedet for bukse og jakke som ikke passet lenger.
Brettet opp armer og ben på den ellers for store dressen. Men jeg behøvde ikke å fysisk arbeide i den svære dressen, vet ikke hvordan det hadde blitt. Jeg var der kun for å observere og det gikk jo fint

Hei
Jeg har ikke helt startet å prøve å bli gravid helt enda, men tenker mye rundt det.

I dag var det en tanke som slo meg. Jeg jobber i industribransjen og bruker flammehemmende synelighetstøy på jobb. Også lurte jeg på er det noen jenter her i samme bransje eller lignende som har vært gravide? og hvordan gjorde dere det med arbeidsklær?

Prøver å finne noe på nett men finner nada :)
Jeg jobber og bruker slike arbeidsklede. Men når jeg blir gravid må jeg rett ut av arbeidsplassen. Får ikkje jobbe der som gravid. Kan skade fosteret.

Det er vanlig at arbeidsgiver står for arbeidsklær ved graviditeten, men det er ikke alltid de er pliktet til det. Det letteste er å høre med andre som har vært gravid på samme arbeidsplass. Det er ikke sikkert at du kan jobbe som gravid, alt etter hvor du jobber og hva du jobber med. Hvis ikke du kan jobbe på kontor eller få tilpasset oppgavene, har du krav på svangerskapspenger :-) https://www.klikk.no/foreldre/gravi...ikke-lov-til-a-jobbe-nar-du-er-gravid-2359828

Det er arbeidsgiver som er pliktig til å tilrettelegge for at du skal kunne være på jobb i svangerskapet. I din bransje regner jeg med dere får arbeidsklær? Hvis du må kjøpe selv, så ta kontakt med butikkene som selger slikt tøy og spør om gravideklær. Kan hende du må ta til takke med ekstra stor størrelse

Back
Topp