Gravid og angrende...

• Trådstarter Trådstarter GravidogAngrende
  • Opprettet Opprettet
G

GravidogAngrende

Guest
Jeg er nå gravid i uke 25. Og jeg angrer på at jeg ikke valgte abort... Dette er en forferdelig tanke, men jeg klarer virkelig ikke å glede meg over graviditeten.
Når jeg først fant ut at jeg var gravid, var min første tanke abort. Jeg følte meg ikke klar for et barn til, jeg ønsket det rett og slett ikke. Men kjæresten min ble veldig glad over graviditeten, og støttet meg opp. Jeg fortalte han tidlig hvordan jeg følte det, og han sa klart ifra at hvis jeg valgte abort ville han ikke klare å være sammen med meg etterpå. Så jeg valgte etterhvert å beholde. Han viste masse interesse for den kommende babyen, men jeg klarte aldri å dele entusiasmen helt. Ikke har jeg fortalt det til særlig mange(kun mamma og et par venninner)..
For et par uker siden skjedde det utenkelige; kjæresten min gikk fra meg. Nå sitter jeg igjen med sorg, sinne, skam, og en stor kul på magen som jeg helst skulle vært foruten... Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle alt dette, det føles som at hele livet mitt faller fra hverandre. Snart er jeg altså ung og alene med to små barn... Hva i alle dager skal jeg gjøre?!

Hei!

Huff, dette er ingen god situasjon.

Jeg synes du skal snakke med noen om dette, noen profesjonelle.
Du kan finne god hjelp gjennom Amathea.no.

Kanskje du skal snakke med jordmoren din om dette, eller noen i psykiatrien, så du kan få luftet tankene dine litt, og få hjelp til å i det minste sortere dem litt?

<3

Huff høres ikke noe kjekt ut. Jeg er helt sikker på at følelsene dine kan bli bedre, men du trenger noen å snakke med. Ellers er jo adopsjon en siste utvei..

Hei!

Huff, dette er ingen god situasjon.

Jeg synes du skal snakke med noen om dette, noen profesjonelle.
Du kan finne god hjelp gjennom Amathea.no.

Kanskje du skal snakke med jordmoren din om dette, eller noen i psykiatrien, så du kan få luftet tankene dine litt, og få hjelp til å i det minste sortere dem litt?

<3
Signerer denne :)

Du sier dette er nr 2.
Føler du ikke glede over barn nr 1.?
Det antar jeg du gjør og du finner nok ut at en til er helt topp når alt kommer til alt og at livet blir bra. Tenk heller slik at det er bra drittsekken slo opp. Det finnes tusenvis av andre menn som aksepterer deg med 2 barn.

Hvordan går det med deg?
Har du fått snakket med noen? :)

Snakk med jordmor. ❤
Er sikker på at ting ordner seg når baby kommer. Men for en dritt. Man går ikke ut av det blå fra din gravide kjæreste. :(

Huff føler veldig med deg! Tror det er viktig du har noen du stoler på som du kan prate med.

Jeg har selv slitt med og glede meg over graviditeten da det har vært mye styr mellom sambo og meg. Men ting går seg ofte til. Enten alene eller om man finner tilbake til hverandre.

Ønsker deg hvertfall masse lykke til. Klem

Har du funnet noen å snakke med? Lege, jordmor og henvisning. Håper du gjør det! Lykke til!

Back
Topp