Gravid og ammer

Håper2023

Andre møte med forumet
Hei!

Er det flere som er gravide og fortsatt ammer, eller har gjort dette frem til fødsel?

Min datter er 2 år og litt over en måned og hun får pupp på natta og på dagtid der det passer. Hun vil dog ha puppen i munn hele tiden - hvis hun hadde fått lovo_O

Problemet nå er at min brystvorter er helt sykt såre og ømme, og jeg kvier meg nesten for å la hun amme. Jeg ønsker ikke å nekte ho puppen, men vet snart ikke om det går mer.

Noen som vet om sårheten går over?
 
Har det på samme måte! Mini er 18mnd og det gjør så vondt når hu kobler seg på! Syns kanskje det har blitt hakket bedre de siste dagen(er 10+2 nå). Hørt det blir bedre etter uke 12. Krysser fingre og tær for at det stemmer! :)
 
Akkurat samme her og, 9+6. Grusomt i starten så gir det seg. Hadde en liten periode hvor det var litt bedre, men det varte ikke lenge. Håper det stemmer at det blir bedre etter uke 12!
 
Jeg ammer også, men det har ikke begynt å gjøre vondt enda. Er 5+6 i dag. Når begynte det å gjøre vondt for dere som har smerter under amming?
 
Hei!

Er det flere som er gravide og fortsatt ammer, eller har gjort dette frem til fødsel?

Min datter er 2 år og litt over en måned og hun får pupp på natta og på dagtid der det passer. Hun vil dog ha puppen i munn hele tiden - hvis hun hadde fått lovo_O

Problemet nå er at min brystvorter er helt sykt såre og ømme, og jeg kvier meg nesten for å la hun amme. Jeg ønsker ikke å nekte ho puppen, men vet snart ikke om det går mer.

Noen som vet om sårheten går over?
Ja! Ammer dattera mi på ni måneder mye,
og hun driver å småbiter litt for tiden i tillegg... Synes det var skikkelig ille med sårheten rundt uke åtte, men nå i uke 10 har det blitt mye bedre allerede. Håper det holder seg sånn!
 
Jeg ammer også, men det har ikke begynt å gjøre vondt enda. Er 5+6 i dag. Når begynte det å gjøre vondt for dere som har smerter under amming?
Hos meg begynte det da jeg ble gravid, så kan være at du slipper unna :)
 
Hos meg begynte det da jeg ble gravid, så kan være at du slipper unna :)
Rundt uke 6:inpain: Krysser fingrene for at du slipper unna!
Ja satser på at jeg slipper unna. Var en stund bekymra for om amming skulle trigge spontanabort. Men ser ut til å gå bra. Alt jeg leser peker i retning av at det ikke skal ha noe å si da, så er bare jeg som overtenker :p
 
Ammet nr 2 når jeg gikk gravid med nr 3. Husker det var vondt lenge :/ Men ble bedre utover, men husker ikke når dessverre. Tandemammet også i et år.
 
Back
Topp