Gravid og allergi

Makr

Forelsket i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Er det noen her inne som vet om noe allergimedisin som kan brukes under hele graviditeten? Til vanlig tar jeg cetrizin bluefish hver dag, men har ikke turt å ta de etter jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg vet jeg må snakke med legen og skal dit på mandag, men trenger noe akkurat nå, så kanskje jeg slipper å klø på hele kroppen i helgen. Har både allergi og atopisk eksem.

Snakk med legen, og sjekk tryggmammamedisin.no

Lorandantin kan brukes under graviditet. Det har jeg brukt.
Tryggmammamedisin svare iløa 2-3 dager så...
Ring legen og spør om resept i skranken, forklar situasjonen så fikser de kanskje det kjapt ?

Hei,
Jeg har atopisk eksem som trigges av ulike matvarer. Jeg fikk byttet til nettopp Cetrizin Bluefish når jeg ble gravid, men fikk anbefalt å ikke overdrive bruken.

Så du kan trygt bruke den til du skal til legen, men ta det opp da, kanskje du klarer deg med en mer skånsom variant.

Kan bruke den du brukte før graviditet, men være litt forsiktig og ikke ta for mange .Ville hørt med legen eller tryggmammamedisin.no :happy:

Er det noen her inne som vet om noe allergimedisin som kan brukes under hele graviditeten? Til vanlig tar jeg cetrizin bluefish hver dag, men har ikke turt å ta de etter jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg vet jeg må snakke med legen og skal dit på mandag, men trenger noe akkurat nå, så kanskje jeg slipper å klø på hele kroppen i helgen. Har både allergi og atopisk eksem.
Mest sannsynlig kan du ta den, dobbelsjekk på relis.no (søk Gravid+navn på medisin), evt spør på apotek i morga (de sjekker relis for deg). Lege hører også til å sjekke relis, det er den beste/mest oppdaterte sida for slikt, den er legemiddeluavhengig/ikke finansiert av legemiddelindustrien som er veeeeeldig forsiktige/ikke anbefaler noe for gravide/ammende [emoji85][emoji57]
Lurt å nevne for legen også, det skal fylles ut på helsekortet, lege kan også vurdere om du heller burde tatt noe Annet.

Back
Topp